Sedem minút po polnoci

Sedem minút po polnoci je naozaj čarovná kniha. Chcete vedieť prečo? Ak áno, tak neviem na čo ešte čakáte. Už ste mali byť očami pri prvom odstavci. Vydavateľstvu Slovart ďakujem za poskytnutie knihy.

Anotácia: Dojímavý román o láske, o strate a o nádeji.
Conora trápia desivé sny - každú jednu noc, odkedy mamu v nemocnici sužujú liečebnými procedúrami, ktoré aj tak nezaberajú. Ale tento sen je iný. Keď sa dnes v noci Conor prebudí, v okne ho niekto čaká. Niekto starodávny. Niekto, koho neočakával. Netvor starší ako ľudstvo samo, ktorý Conorovi porozpráva tri píbehy o láske, o strate i o nádeji. Ale na oplátku chce od Conora počuť to, z čoho má najväčší strach: chce počuť pravdu.
Patrick Ness sa v románe Sedem minút po polnoci majstrovsky zhostil námetu zosnulej spisovateľky Siobhan Dowd a napísal úchvatný a dojemný príbeh o strate, o ranách osudu a najmä o sile, ktorú si vyžaduje život po smrti najbližších.

Hneď na úvod začnem tým, že naozaj som netušila, že ide o román o láske, nádeji atď. Keďže som si prečítala iba jednu časť anotácie. Úprimne, takýmto knihám sa vyhýbam ako mačka vode. Zaujalo ma hlavne toto: monštrum, pravidelné zjavovanie netvora 7 minút po polnoci a celkovo tá záhadnosť. No dobre a veľa spravil aj obal knihy.. jednoducho toto boli hlavné dôvody prečo som si knihu chcela tak veľmi prečítať. ALE (dovolím si napísať veľké ale) napriek tomu, že tieto žánre nevyhľadávam, bola som milo prekvapená. Asi nie je mocnejšia kniha ako tá, ktorá si vás získa napriek tomu, že vám žánrovo nesedí. 

Chcete vedieť prečo je táto kniha pre mňa čarovná? Pretože moje srdce z kameňa sa na konci knihy roztopilo a jednoducho sa to stalo. Plakala som. Samozrejme nepredstavujte si tu hysterický plač, no tiekli mi slzy a po dočítaní knihy som musela siahnúť po vreckovke. Každý kto začne knihu čítať vie ako sa to celé skončí. Vedela som to i ja, a napriek tomu som mala pocit, že túto knihu NESMIEM odložiť bokom kým ju nedočítam, pretože čo ak sa to tak neskončí? A tak som ju neodložila. 

Okrem toho, že je kniha čarovná je však aj desivá. Nie kvôli dákemu netvorovi, nie je to ani kvôli ilustráciám, z ktorých srší temnota a strach. Na tejto knihe je desivé to, že možno niečo veľmi podobné sa niekomu deje práve teraz. Nebudem klamať, pretože si príde po mňa netvor. Smrti sa bojím, nie však toľko tej mojej ako tej v kruhu mojej rodiny. Každý sa s tým vyrovnáva inak, no mne sa Conor naozaj dostával pod kožu a cítila som ten zmätok, odstrkovanie pravdy, ľútosť aj hnev spolu s ním. Kniha je určená pre deti, no nie som si istá, či je pre ne naozaj vhodná. Chápem, že kniha je poňatá tak aby ako tak deti pripravila na to, čo najviac bolí. No neviem či by to aj správne pochopili. Príbehy, ktoré rozpovie netvor, som pochopila tak ako myslené boli ale neviem ako by to zobrali deti. Pre ne je to proste príbeh a nie som si istá, či by v tých príbehoch našli ten skrytý význam. Je síce pravda, že deti v dnešnej dobe dospievajú skôr, čo dokazuje môj malý nevlastný brat, puberta ním plieska už v ôsmich... ale chápete čo chcem napísať. 

Keďže kniha je určená pre deti, ako som už spomínala, tak text je naozaj jednoduchý a prispôsobený tým mladším čitateľom. Aspoň ja som to takto vnímala. Aj to je možný dôvod, prečo to s čítaním išlo tak rýchlo a jednoducho. Každopádne kniha ako celok je naozaj krásna. Krásny i keď smutný príbeh, krásne ilustrácie a krásne celé prevedenie knihy. Nemôžem dať žiadne iné hodnotenie ako plný počet. Ak chcete vedieť, prečo netvor prichádza vždy sedem minút po polnoci, musíte si prečítať túto knihu.

 
Informácie o knihe:
Originálny názov: A Monster call
Autor: Patrick Ness, Siobhan Dowd
Počet strán: 216
Väzba: pevná s prebalom
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Slovart 
Bežná cena: 12,95 €
Chcem si túto knihu kúpiť






Hodnotenie:


10 komentárov

Toto je zrejme tvoja najkrajšia recenzia. Knihu si určite prečítam, ďakujem za recenziu.

Reply

tie ilustracie su naozaj desive... je to naozaj zvlastna kniha pre deti. A suhlasim s komentárom vyssie.

Reply

Keby nevyzerajú tak creepy asi by nás to obralo o lepší zážitok z knihy. Netvor predstavuje vlastne našu vlastnú temnotu, strach, hnev atď. Aspoň ja som to tak pochopila.

Reply

Knihu som čítala a takto som to pochopila i ja :)
Napísala si to veľmi pekne. Je naozaj strašné, že niekto niečo veľmi podobné zažíva. So smrťou mám malé skúsenosti, nieže by som o ne stála ale takisto i mňa to občas desí, že čo ak...

Reply
Anonymný mod

Wau tvoj blog som objavila iba teraz na základe tejto recenzie. Prezrela som si aj dalšie články, tvoje oblubené blogy a som naozaj v šoku ako si mi podobná. Alebo ja tebe. Máme veľmi podobny vkus. Blogy moc nenavstevujem ale dala som ti aspoň sledovanie kedže môj google ucet je nespojazdnený a neviem ani prečo ma nechce prihlásiť do komentarov. Niekedy sem ešte určite vrátim.

Reply
Anonymný mod

Tvoj blog som objavil práve vďaka tejto recenzií, a je úžasný :)) Recenzia je super, SMPP som čítal v češtine a véééľmi som si ju obľúbil a nehorázne sa teším na film :))
Adrián, www.universeofwonderfulbooks.blogspot.sk

Reply

Ďakujem, tak to si už druhý čo ho objavil vďaka tejto recenzii.
No ani som nevedela, že bude film ale určite si ho potom pozriem keďže knihu som už čítala.

Reply
Anonymný mod

Zo začiatku sa mi táto recenzia zdala priemerná a nechápala som, prečo ti ju chvália (nič v zlom). Lenže neskôr ako som si prečítala toho viac som si uvedomila, že táto recenzia má aspoň dáku hĺbku, posolstvo a je na zamyslenie. Napísala si to pekne a teraz chápem.

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥