Pauza na blogu, koniec blogu a bla bla bla

http://forum.net.hr/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Discussions.Components.Files/79/8055.Crazy_5F00_Background.jpg

Ešte v lete som si vravela aké je strašne ťažké preraziť v blogovej sfére, pretože je tu toľko veľa iných blogov. A teraz v novembri si vravím, že stačilo aby prišiel september a hneď sa to tu preriedilo.

Samozrejme nejdem tu nikoho obviňovať, že si zrušil blog, alebo že pauzuje. Rozhodla som sa však túto tému rozobrať nakoľko sa školský život ostatných odrazil na viacerých blogoch a i na tom mojom blogu. Samozrejme nemám teraz na mysli úspešné blogy ale skôr tie, ktoré si svoj úspech v blogovej sfére stále hľadajú.

Čitatelia Určite za stratenými čitateľmi nenariekam a nesmrkám po včeroch do vreckovky ALE každého blogera náhly pokles či už čitateľov alebo komentárov zamrzí. Počas súťaže o japonský Kawaii box mi zopár čitateľov pribudlo a bolo len otázkou času, kedy po skončení znova ubudnú. Stalo sa tak, nevadí. Život a blogovanie ide ďalej.

Komentáre Tak ako iným blogom aj mne klesá počet komentárov. Úprimne, veď cez prázdniny bolo viac času na komentovanie a čítanie článkov. Mnohé však stáli naozaj za hovno, pretože si robili baby reklamu tomu svojmu. Ako začal september uvedomila som si, že takýchto komentárov je menej a menej.

Návštevnosť Nekomentovanie článkov, ešte neznamená, že váš blog nie je navštevovaný ale ani návštevnosť nie je výnimkou, ktorá by od septembra netrpela. Výrazne klesla.

Toto sú vlastne tie veci, ktoré sú častým faktorom, že niekto s blogovaním skončí. Ja si však myslím, že má to aj isté výhody.

Čitatelia Ak nerátam tých čo si vás pridali, pretože vy ste si ich pridali prvý alebo na váš blog úplne zabudli, na blogu vám v podstate zostali čitatelia, ktorí sa naozaj o vaše články zaujímajú. To sa samozrejme odráža aj na komentároch. Ale úprimne, kto z toho počtu čitateľov na blogu ich má aktívnych naozaj všetkých?

Komentáre Ako sa začal školský rok, viem si veľmi pekne pretriediť ľudí, ktorí zostali "verní" môjmu blogu. Komentujú pretože chcú. Viete, nie sme blbé keď niekomu pravidelne komentujeme na blogu a na tom našom zanechá slečna komentár s nenápadným odkazom na giveaway a aj to si na vás spomenula lebo ste sa jej pripomenuli vašim komentárom. Pritom predtým o vás ani "nezakopla". Takisto je naozaj vidieť kedy vám niekto komentár vracia a berie to ako keby dáku povinnosť. Je to vždy vtedy keď necháte komentár vy. Samozrejme aj mne sa občas stane, že sa mi komentárom niekto pripomenie ale sú prípady také, že je to tak nápadné, že by vám to oči vypichlo keby je to hmotné. Proste klasické niečo za niečo, o ktoré ja však nestojím. Komentujem pretože chcem a nikomu sa neprosím aby mi ten komentár vracal. Chcem aby ľudia komentovali, pretože chcú, nie preto, že musia. Takže tí verní na váš blog jednoducho zavítajú a zanechajú komentár, pretože chcú a vy viete, že nabudúce zase píšete pre nich. Možno je chyba v mojom blogu, v mojich článkoch ale nie som sama čo toto spozorovala.

Samotné blogovanie Viem, že niektorí majú cez školu toho naozaj veľa, takže je jasné, že mnohé s blogovaním skončili, pauzujú atď. Ale tu som si takisto všimla, že mnohé z báb, ktoré už neblogujú, nekomentujú ostatné blogy. Niekto nemá ani na to čas ale väčšina fungovala na systéme komentár za komentár. Koho však blogovanie naozaj baví a nerobil to preto, že veď aj ona má blog, tak si nájde aspoň trochu času. Nikto nežiada od nich písať každý deň dáky článok ale je vidieť kto sa o svoj blog prestal starať a kto sa snaží v tom pokračovať napriek školskému roku.

Viac miesta na rozvoj Napíšem to hnusne ale zostáva tu viac miesta pre nás čo zostali a môžeme sa rozvíjať v menšom počte konkurencie.

Či už so mnou súhlasíte alebo nie, ja to proste vidím takto. Niekto si to možno neuvedomuje alebo možno nechce. Možno sa tu spustí lavína nadávok na moju osobu, že som nevyrovnaná alebo čo možno to tu bude zívať prázdnotou.... jednoducho som chcela na blogu zaznamenať to čo som zaregistrovala na iných.

15 komentárov

Anonymný mod

Smutné je, že mám kamarátky, ktoré sa doslova chvália tým, ako si zháňajú čitateľov a takí čo im dajú odber sú u nich proste hlupáci.Preto blogom odbery radšej nedávam a dávam si obľúbené do záložiek. Na tvoj blog chodím už pomerne dlho, síce nekomentujem vždy, po väčšine vôbec ale zdalo sa mi, že je správne to tu napísať. Niektoré blogerky to robia proste kvôli sláve, jasné každá chce mať slávny blog ale keď majú v hlave piliny asi sa to ťažko stane. Mia

Reply

Nechcem byť teraz hnusná ale to už nie sú piliny ale asi hovná.

Reply
Anonymný mod

To je v pohode aj tak to nie sú kamarátky v pravom slova zmysle :D

Reply

Super článok! :)
Keď som začínala blogovať, mala som veľké oči, aké to bude skvelé, ako budem pridávať články a bla bla bla, lenže postupom času som zistila, že to vôbec nie je jednoduché a zaberá to množstvo času. Mrzí ma, že blog zanedbávam tak, ako ho zanedbávam. Nie preto, že by ma to nebavilo, lenže mám školu, robotu, rádio, hrám divadlo, veľmi rada cestujem a , samozrejme, chce to aj nejaký spoločenský život, nie len sedieť za počítačom.
Všimla som si, že ak na blog pridávam pravidelne, tak sa návštevnosti skutočne teším, lenže pokiaľ vypadnem na týždeň, je ťažké to dohnať :/
S komentármi to vnímam rovnako. Ak mi niekto, koho nesledujem, komentuje článok, je samozrejmé, že navštívim jeho blog. Pokiaľ ma na ňom ale nič nezaujme, tak komentár jednoducho nezanechám. S tým súvisí aj to, že ak niekomu napíšeš negatívny komentár, resp.vyjadríš opačný názor, tak už je zle nedobre :D
Original copy blog

Reply

Ve spoustě věcech máš, Batty, pravdu :). Ani já na tom zrovna nejsem nejlíp, protože má škola zabírá opravdu spoustu mého času, ale snažím se a asi by mě už ani nenapadlo si zrušit blog. Pravda, už nepřispívám tak často, už nekomentuji tak často, ale jednou za čas si to volno prostě udělám a projedu si všechny blogy, co mám ve sledovaných. Ale minimálně spoustu z Vás sleduji třeba na Instagramu jako třeba Tebe :).

Reply

Wau ale to je super námet na články keď hráš v divadle! To som napr. o tebe nevedela, možno to aj spomenuté máš ale čo si väčšinou pamätám tak máš hauly a recenzie a to to zrejme nebolo :D.

Reply

Ono ako som písala, nikto nechce od nás aby sme prispievali 5x denne, poznám aj také prípady a je to otravné. Aj ja mám toho veľa napokon mám novú prácu kde už nemám 3 dni po sebe voľno ale je fajn podľa mňa keď čitatelia vedia, že na nich myslíme aj keď je toho veľa.

Reply

Pekný článok. Som u teba síce prvýkrát, ale cítim sa tu príjemne. Ja teda niekedy mávam presne rovnaký pocit, že ľudia to berú ako komentár za komentár. Osobne patrím k čitateľom, ktorí nekomentujú každý článok, ktorý si prečítajú, ale to neznamená, že na dané blogy nechodím. K niektorým typom článkov proste neviem čo napísať, napríklad k food článkom alebo k denníčkovým článkom ma nie vždy napadnú nejaké slová, ktoré by som chcela vyjadriť v komentári. Všímam si však, že mnoho blogerok píše blog akoby pre seba, teda sa nesnažia vybudovať si žiaden vzťah s čitateľmi, nereagujú na ich komentáre pod svojim článkom, neodpovedajú na otázky. Vždy sa potom zamýšľam, načo teda majú blog? Alebo načo majú povolené komentáre, keď na to kašlú?? A samozrejme čím ďalej tým viac blogov vzniká výhradne kvôli získaniu spolupráce. To sa mi protiví. Tiež sa mi nepáči keď niekto založí blog, napíše tri články a tým to preňho hasne. Zbytočne zaberá adresu pre niekoho, kto by ju chcel vlastniť (to mi napadlo v súvislosti, že som nedávno menila adresu svojho blogu a všetky názvy, ktoré som chcela, boli obsadené, pričom na polovici z nich bolo len zopár článku z roku X pred Kristom). Jedna vec je reálne nemať čas na blog, no iná vec je naňho proste kašlať. Ja myslím, že aspoň cez víkend si každý z nás vie nájsť hodinku-dve aby pripravil článok vopred. Nikto netvrdí, že nové články majú pribúdať každý deň, ale zase napísať článok raz za pol roka nemá podľa mňa žiaden zmysel ani pre blogera, ani pre čitateľov. No nič, už som sa zase dosť rozpísala, presuniem sa teda k ďalším článkom od teba. :-)

Reply

Ďakujem a teda aj rovno vitaj. To, že niekto neodpovedá na komentáre naozaj neznášam. Myslím si, že dobrý základ dobrého blogu je komunikácia s čitateľom, ktorá mnohým blogerkám chýba. Mňa osobne to veľmi odrádza od opakovanej návštevy. Takisto niekedy neviem čo k článku napísať, a preto miesto Super článok! nenapíšem nič a rozpíšem sa pri inom. Veľmi dobre si napísala a aj pochopila pocity, ktoré mám :D

Reply

Právě, máš pravdu :). Také se snažím na čtenáře neustále myslet, i když toho času zrovna není tolik :).A když už tedy nic nenapíšu, tak aspoň kouknu na nové články ostatních.

Reply

tiež nemám toľko času na blogovanie ako by som chcela rodina škola povinnosti... no je toho veľa a chcela by som aj viacej času na blog, máš pravdu s tým blogovaním, milujem ak na nejaký blog napíšem komentár a na ten komentár ani neodpíše ani nič, nie len na moj ale aj ostatné komenttáre má ich tam veľa a nechá ich bez odpovedí, tie GW mi ide na nervy !! ale veľmi, mám blogerky ktoré chodím pravidelne navštevovať, iné si len tak pozriem, málo blogov je tu takých dobrých :)
PS: Máš super blog, páči sa mi ten tvoj vlastný štýl , aj ako píšeš, články máš veľmi zaujímavé, rada si prečítam tvoje príspevky stále si niečo nové zoberiem, ♥

Reply

Ďakujem to ma naozaj teší a aj si cením, že sem občas zavítaš.... darmo, tých pravidelných si proste každý pamätá :D (ak si to samozrejme blogerka váži)
Ešte raz ďakujem.

Reply

Ja blogerka nie som ale aj ako čitateľ som niektoré tie zmeny zaregistrovala... najviac ma štve keď blogerka ani len nenapíše, že ws blogom skončí a my ako blbci čakáme čo pridá nové.

Reply

Neviem :D možno som to spomínala, možno nie :D je to len ochotnícke divadlo , ale baví ma to :)

Reply

Vystihla si to. Ja momentálne tiež prežívam takú menšiu krízu - pridávam trošku pomenej článkov ako cez prázdniny, a aj aktivita mi dosť klesla. Videní je už oveľa menej ako bývalo a som šťastná za každý komentár, niekedy dokonca aj taký toho typu "Pekný článok. Zapoj sa do mojej GA tu: ....", kedy si to dievča ani neprečíta článok, rovno do komentára hodí skopírovaný univerzálny koncept, ktorý dá do komentára každého blogu, kam ju len klávesnica zavedie. Načo si potom človek dá námahu, ak si to nikto nemá záujem prečítať? Jasné, blogovať pre seba je pekné. Ale mať nejakých čitateľov, niekoho, kto má už tvoj blog medzi predvoľbami, niekoho, kto si skutočne prečíta článok a subjektívne sa vyjadrí, nie len dá odkaz na svoj blog, lebo dúfa, že budem šťastím z jej komentára celá bez seba, kliknem na daný odkaz a zapojím sa do giveaway o päťdesiatcentovú vzorku laku na nechty, ešte krajšie.

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥