O September v septembri - 2. diel

Ahojte, ak vás zaujala recenzia na prvý diel knihy o dievčatku menom September, mám tu pre vás samozrejme i recenziu na druhý, ktorý nesie názov Dievča, ktoré spadlo pod Čarokraj a zažilo tam veselice. Knihu mi venovalo vydavateľstvo ALBATROSMEDIA, ďakujem.

Anotácia: Kde bolo, tam bolo, dievča menom September malo tajomstvo. Viete, tajomstvá sú chúlostivé veci. Treba si ich strážiť, či ste dieťa alebo dospelý. Ale my predsa o tajomstve September čosi vieme! Toto dievčatko prežilo v rozprávkovom Čarokraji nevídané dobrodružstvá a stretlo mnoho kamarátov. Doma pri umývaní čajových šálok na to samozrejme neustále myslí. Až kým sa za oknom neobjaví čln so záhadnou striebornou rukou...

Pokračovanie nádherného fantasy príbehu pre deti aj dospelých, v ktorom tentoraz spolu so September zavítame až pod Čarokraj.


Takže nebudem chodiť okolo horúcej kaše a vyložím karty na stôl. Neviem kde sa stala chyba či vo mne alebo u autorky ale musím sa priznať, že zatiaľ čo prvý diel sa mi páčil, druhý už s takýmto hodnotením neobstál. Dej ma nudil, prišlo mi to celé príliš natiahnuté a čo je najhoršie, knihu som ledva zvládla dočítať. Ak by som nebola viazaná tým, že recenziu napíšem, zrejme by som ju nedočítala. Naozaj neviem čo bolo tentokrát nesprávne. Prečítala som kapitolu a úplne ma prešla chuť na pokračovanie v čítaní. Prvé strany boli pre mňa tak chaotické, že aj keď som čítala prvý diel aj tak som vôbec nevedela čo čítam.
Bohužiaľ ma to vôbec, ale vôbec nebavilo. Možno mám zlé obdobie, a knihe preto dám druhú šancu, pretože nebolo by to prvý krát, čo kniha ma na prvé čítanie nezaujala ale pri druhom prečítaní už to nebola taká tragédia.
Štýl písania sa vôbec nezmenil, týmto sa knihy naozaj od seba nelíšia, bolo to na tej úrovni čo prvý diel ale to čo sa v knihe dialo ma neoslovilo tak ako som očakávala. Príbeh ako celok áno, bolo to zaujímavé, ale to ako to už bolo podané mi zrejme nevyhovovalo. Ale aby som len nehundrala tak v knihe samozrejme nechýbajú zaujímavé ilustrácie, vtipné dlhé nadpisy a i samotný obal knihy je opäť zaujímavý a pekný.

Nerada to píšem, ale druhý diel je pre mňa naozaj veľkým sklamaním. Aspoň teda nateraz to tak vidím. Nechcem tu vypisovať naozaj všetko čo sa mi nepáčilo, pretože nechcem odradiť, tých, ktorí by sa predsalen rozhodli dať i druhému dielu šancu, pretože niektorí ľudia sú veľmi ľahko ovplyvniteľní už po jednej prečítanej recenzii. Viem, však, že mnohí čitatelia boli spokojní, takže možno predsalen je niekde chyba u mňa. Uvidím po druhom prečítaní. Možno ešte túto recenziu budem upravovať a nadávať si aká som bola hlúpa.

Informácie o knihe:
Originálny názov: The Girl Who Fell Beneath Fairyland and Led the Revels There
Počet strán: 232
Väzba: pevná s prebalom
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2012
Vydalo: Albatros
Bežná cena: 11,99 €







Hodnotenie:
  

2 komentárov

Ja som prvý diel mala požičaný z knižnice ale ani som nevedela, že je druhý diel...

Reply

Neviem či to budeš čítať ale ak hej tak daj vedieť..

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥