O September v septembri - 1. diel

https://hdwallpapers.cat/wallpaper_sepia/maruneko_autumn_kawaii_chibi_characters_cat_vintage_hd-wallpaper-1404786.jpg
O September v septembri. Trošku zvláštny nadpis nie? Samozrejme hneď vysvetlím. Keď už máme teda mesiac september tak som sa rozhodla zrecenzovať knihy, ktorých hlavnou hrdinkou je práve dievčatko menom September. Séria ma viac dielov, knihy však boli preložené iba dve. Zvažovala som či vytvoriť zdvojenú recenziu ale nakoniec som usúdila, že bude lepšie sa povenovať obidvom knihám zvlášť i keď až tak výrazne sa nelíšia. Obidva diely mi venovalo vydavateľstvo ALBATROSMEDIA, ďakujem . Kompletný názov prvého dielu je: Dievča, ktoré oboplávalo Čarokraj v lodi vlastnej výroby.

Anotácia: Bystré dievčatko September vôbec netuší, že len o malú chvíľu pristane pri jej okne Zelený Vietor, aby ju na chrbte Leopardice odniesol do rozprávkového Čarokraja. Vydávajú sa spolu na dobrodružnú cestu plnú podivností aj radostí. Pridajte sa k nim! 

Ak ste milovníkmi Alici v krajine zázrakov, tak pozorne čítajte, pretože tento príbeh by mohol byť práve pre vás. Kniha je naozaj plná podivností a niekedy som sa do deja dokázala tak zamotať, že som sa jednoducho z toho nevedela vymotať. Kniha je určená pre deti, no je tak trochu zvláštna a vlastne i divná, že nie som si istá či deti by ju vôbec pochopili. Ale napokon deti majú naozaj veľkú predstavivosť, takže nevylučujem i možnosť, že by to pochopili ešte lepšie a rozprávkovejšie ako my "veľkí". Kniha ponúka celý zoznam postáv, s ktorými sa v knihe stretnete. Sú to asi najzvláštnejšie mená (napr. drak A-po-L) a postavy o akých som kedy čítala a každý kto má rád podivnosti si určite v tejto zaujímavej knihe príde na svoje.

"Čarokraj je jeden veľký chaos.."

Musím uznať, že autorka má naozaj veľmi ale veľmi bujnú fantáziu. Častokrát som knihu s údivom čítala a vravela som si, že kde preboha na takýto nápad autorka prišla?! Čarokraj je naozaj jeden veľký chaos a počas čítania som sa o tom i presvedčila. 
Napriek tomu, že kniha je vlastne rozprávkou September bude musieť učiniť niekoľko dôležitých rozhodnutí, takže nebude to len prechádzka ružovou záhradou. Zažije tam toho naozaj veľa a nie všetko bude tak dokonalé ako to v rozprávkach zvykne bývať. Koniec knihy bol naozaj prekvapivý, takže nečudo, že ľuďom sa zažiadalo i po druhom diele. Je však škoda, že ako som už spomínala z 5 dielov máme preložené iba dva.
Podľa mňa bola kniha na čítanie pomerne ťažká. Nie je to žiadna filozofia ale práve tou fantáziou bola ťažká na spracovanie v mojej mysli. Čo sa mi však ešte páčilo bolo to, že autorka sa stala občas akoby takým osobným hovorcom malej September a občas sa k vám i "prihovára". No a takisto sa mi veľmi páčili tie dlhé vtipné nadpisy ku každej kapitole.

September má síce iba dvanásť, v dnešnej dobe je to už vlastne puberta, a tak má veľa snov a veľkú predstavivosť. V knihe je jednoducho stále dieťaťom ale počas návštevy Čarokraja sa jej postava začne vyvíjať rôznymi smermi čo je naozaj super, pretože čítať knihu o postave, ktorá sa počas deja nevyvíja je jednoducho nuda.

Musím sa priznať, že úplne prvé čo ma prilákalo aby som knihu prečítala bol jej obal. Veľmi sa mi páčil a jednoducho prvý krok kniha "spravila" vtedy keď nastal náš "očný kontakt".
Celkovo kniha je naozaj pekná vzhľadovo i príbehovo ale ťažká. Občas som sa v deji zamotala. Neviem či to bol zámer alebo nie. Každopádne knihu odporúčam a som zvedavá čo nové ponúkne druhý diel Dievča, ktoré spadlo pod Čarokraj a zažilo tam Veselice.


 Informácie o knihe:
Originálny názov: The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making
Počet strán: 216
Väzba: pevná s prebalom
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2012
Vydalo: Albatros
Bežná cena: 9,99 €
Chcem si túto knihu kúpiť 





 
Hodnotenie:
 

4 komentárov

Túto knihu vôbec nepoznám, nikdy som o nej ani len nepočula ale vyzerá naozaj pekne. A zrejme má i veľa textu na to, že je detská....

Reply

Tá anotácia je aká bezduchá, taká strašne krátka dokopy nič o knihe nevypovedá to je podla mna škoda.

Reply

Hej hej textu má naozaj hojne...

Reply

Keď sa nad tým tak trochu zamyslím aj máš pravdu. Na to koľko toho September zažije je to fakt krátke.

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥