Ever After High - A Wonderlandiful world

Netopiere, ak vás zaujali predošlé dva diely série kníh Ever After High (odkaz tu a tu), tak mám tu dnes pre vás recenziu na tretie pokračovanie, ktoré má názov Divobájný svět. Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu ALBATROSMEDIA.

Anotácia (v českom jazyku):
Na Ever After High je uvalena hrozivá kletba...
Na škole Ever After High se studenti zavazují k tomu, že budou následovat osud svých rodičů – pohádkových bytostí. Ale od té doby, co se Raven odmítla stát Zlou královnou, se všechno kouzelně zamotalo. Nikoho, ani Apple White, už nečeká předepsaný osud!
A když se záhadný tvor z Říše divů – mocný Žvahlav – dostane do Ever After a nakazí ji divobájnou magií, všechno se obrátí vzhůru nohama. Lizzie Hearts, budoucí Srdcová královna, Cedar Wood, loutka podobná Pinocchiovi, a Madeline Hatter, dcera Šíleného Kloboučníka, neztratí jako jediné z toho zmatku okolo rozum. To ony musí zachránit školu a své přátele před hrozivou kletbou, která vše mění na zvrácený svět připomínající Říši divů. Podaří se jim získat pro své spolužáky Šťastně až navěky?


Postáv v EAH je naozaj veľa. Nie sú síce všetky hlavné ale každá je natoľko iná, že jednoducho chcete aby boli všetky postavy tými hlavnými. Na týchto knihách mám rada to, že v každej knihe sú vždy iné postavy, ktoré sú v knižnom príbehu tie hlavné. Tentokrát v Divobájný svět budú hlavnými postavami Lizzie Hearts, dcéra Srdcovej kráľovny a Cedar Wood, dcéra Pinocchia. Väčší priestor v tomto diele dostane i Kitty Cheshire a Maddie Hatter, ktoré takisto ako Lizzie pochádzajú z Wonderlandu. Tí čo ste čítali moje recenzie, tak možno si pamätáte, že som sa celkom bavila na rozhovoroch Maddie a Rozprávača, ktorý celý príbeh "prezentoval". Tentokrát to bude však omnoho zaujímavejšie, pretože kvôli znepokojujúcim udalostiam, ktoré samozrejme neprezradím, sa Maddie musí stať náhradným rozprávačom tohto príbehu a neskôr to bude musieť celé zachraňovať i egoistická, o nikoho sa zaujímajúca, Kitty Cheshire.

"Bílá královna určitě něco ví a ví,
že my víme, že to ví,
a chce zajistit,
abychom to nevěděly."

Spočiatku mi moc nesedelo, že prečo Cedar je jednou z hlavných postáv a je na obálke knihy. To miesto patrí podľa môjho názoru Lizzie ale ako sa neskôr ukázalo i Cedar tu bola veľmi dôležitá. No ale keďže Lizzie je môj najväčší favorit od prvého dielu, knihu som si naozaj vychutnala a môžem vám zaručiť, že postavy z Wonderlandu tu majú naozaj veľmi veľký priestor. Takisto vám môžem zaručiť i to, že tretí diel je naozaj šialený a vôbec nerobí hanbu pôvodnému Wonderlandu z knihy Alica v krajine zázrakov. Štýl písania autorky nie je nijak extrémne zmenený, v podstate je to minimálne tak dobré ako predošlé diely ale u mňa to samozrejme zabodovalo ešte viac práve kvôli spomínanej Lizzie a Kitty. Možno ma trošičku sklamal finálny boj, ktorý sa skončil akoby len tak zrazu. Čakala som, že to bude viac napínavé ale kniha ako celok bola naozaj čajobájna. Počas čítania som sa nenudila a viem si úplne živo predstaviť, že tento príbeh by bol naozaj perfektný ak by bol aj sfilmovaný. Monster High sa dožilo svojich filmov ale sú dosť nudné a animácia hrozná. Ak by sa u EAH zachoval štýl animácie ako v seriály mohlo by to byť naozaj skvelé ak by sa druhá a tretia kniha sfilmovala. Či sa toho dožijem uvidíme ale ak ste videli aspoň jednu epizódu z EAH a poznáte postavy je to dokonalá pomôcka pre lepšie predstavenie si deja. Ja som si tie scény vždy predstavovala vo forme animovaného filmu a keďže poznám i dabing postáv išlo tá predstavivosť naozaj sama.

"Loď se udrží na hladině jen tak dlouho,
jako její nejděravější prkno,
a přátelé jsou nejděravejší prkna ze všech.
Pluj nikoli na lodi Přátelství, Lizzie,
aby ses neutopila v moři slz."

Teraz mi len zostáva dúfať, že to, že autorka napísala na konci knihy Koniec je iba začiatok, niečo znamená a knihy budú mať štvrté pokračovanie, pretože za mňa jednoznačne vravím, áno chce to pokračovanie a nové dobrodružstvá.


Informácie o knihe:
Originálny názov: Ever After High: A Wonderlandiful world
Počet strán: 248
Väzba: pevná
Jazyk: český
Rok vydania: 2015
Vydalo: CooBoo
Bežná cena: 9,99 €






Hodnotenie:



6 komentárov

5 netopierov! Tak to sa už fakt teším! :D Cedar veľmi neobľubujem ani neneznášam, ale veľmi sa mi páči, že autorka mení hlavné postavy :3 A že sa Maddie ujme vyprávania znie fakt jeidnečne :)

Reply

No ja som takisto na tom so Cedar, ale bola som nasratá, že na obálke nie je Lizzie :D

Reply

Ja som to už raz spomínala k recenzii k ever after a tie knihy sú naozaj veľmi pekne spracované. Je to fajn lákadlo pre malé dievčatá čo nemajú rady čítanie.

Reply

Hej poznám podobné prípady, kedy rodičia radšej siahli po vzhľadovo peknej knihe a na tie deti to fungovalo.

Reply

You are so gorgeous,and the picture is beautiful.

http://www.2015baglvlouisvuitton.com

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥