ARK - Shit happens

Všetci herní a dinosaurí nadšenci a samozrejme netopiere! Dnes by som Vám chcela predstaviť hru, ktorá je síce ešte stále v ranom štádiu a vo finálnej verzii bude až v roku 2016, ale vďaka Steam komunite sme si túto hru mohli vyskúšať 29. až 30. augusta 2015 zadarmo. Keďže hra nie je vo svojej finálnej verzii nejde o žiadnu jej recenziu. Je to skôr také jej predstavenie pre vás.

Možno sa pýtate prečo som do úvodu zaradila i dinosaurích nadšencov. Je to preto, že v tejto hre sú dinosaury to hlavné, a to je dôvod prečo ma hra hneď oslovila a rozhodla som sa na ňu napísať tento článok. Teraz vám zbežne predstavím čo táto hra ponúka.

ARK: Survival Evolved už podľa názvu napovedá, že ide o akčnú survival adventúru. Hru vytvorilo a publikovalo Studio Wildcard. Kompletná finálna verzia hry je naplánovaná na jún 2016 pre Linux, Microsoft Windows, OS X, PlayStation a Xbox 4 One. Momentálne je hra dostupná pre Windows od 2. júna 2015, pre OS X a Linux od 1. júla 2015. Na Xbox One si ju môžete zakúpiť od začiatku roka 2016. Momentálne hra stojí okolo 27 €, my sme ju stihli "iba" za 22 ale jej cena sa bude stále navyšovať so všetkými pribúdajúcimi vylepšeniami. ARK nie je prvou hrou kde musíte prežiť, takže čo robí túto hru inou ako ostatné? Ja sa vám budem snažiť opísať to najdôležitejšie ale keďže hru nehrám dlho je dosť možné, že k niektorým zaujímavostiam hry som sa ešte nedopracovala. Takže samozrejme, že hráči musia prežiť vo svete plnom dinosaurov, prírodných nebezpečenstiev a potenciálnu hrozbu predstavujú i ostatní online hráči. Môžu vás zabiť ale môže sa stať, ako aj mne, že vám pomôžu.

Hra sa dá hrať z pohľadu tretej osoby alebo first-person pohľadu ale je to dosť nemotorné. Tento svet môžete prebádať pešo po vlastných alebo potom na chrbte dinosaura, čo je pre mňa úplne fantastické. Aby hráči prežili pomáhajú im k tomu zbrane, zo začiatku primitívne, ktoré si musíte vyrobiť. Vďaka nim sa môžete brániť proti nepriateľským ľuďom a tvorom, s možnosťou vybudovania základní na vašu obranu. Hráči môžu tiež využiť zbrane na "ťaženie" z prírodných zdrojov (drevo, triesky, úlomky skál, kamene...). Po drsnom svete ARK nemusíte putovať sami. Hra ponúka multiplayer a hráči sa k vám môžu pridať čo vám hru môže značne uľahčiť.

Či už si na začiatku hry zvolíte mužské alebo ženské pohlavie na tajuplnom ostrove ARK sa prebúdzate takmer nahí a v prvom rade hladní. Musíte využiť svoje schopnosti aby ste nehladovali, nemrzli počas chladných nocí a hlavne aby ste unikli. V mojom prípade však z ostrova ujsť nechcem.
Hra ma milo prekvapila, že je naozaj ťažká. Okrem toho, že vás môže napadnúť dinosaurus môžete prvú noc zomrieť na podchladenie ak si dostatočne rýchlo nevyrobíte ohnisko a nenazbierate dostatok dreva. Alebo môžete zomrieť od smädu čo mi príde tiež super, pretože to robí túto hru viac "reálnejšou". Hlad vám pomôžu zahnať rôzne lesné bobule, ktoré zbierate z kríkov ale takisto vám zaženie hlad mäso z dinosaura, ktoré si môžete opiecť na ohni.

Čo je dôležité hneď na začiatku hry? Zbrane a oblečenie. V inventári si môžete pozrieť čo budete potrebovať na ich výrobu. Oblečenie vás aspoň s časti zahreje a dodá vám čiastočnú ochranu a zbrane tie sú jednoducho potrebné na obranu a na ťaženie z prírodných zdrojov. Ale pozor aj toto veľmi dobre premysleli a tieto "podomácky" vyrobené zbrane sa vám môžu častým používaním opotrebovávať a dokonca aj zničiť. Takže budete ich musieť opraviť. Druhá dôležitá vec, ktorú si vytvorte čo najskôr je provizórny domček z dreva, slamy a bavlny. To sú potrebné materiály aby ste si mohli vybudovať steny, dvere, podlahu a strechu. Ja sa momentálne ukrývam v mojom domčeku ale očakávam, že kým sa vrátim domov a zapnem hru niekto ma medzitým už zabil a okradol. Je to tam drsné, niekto vám pomôže ako jeden mládenec, ktorý mi ulovil prehistorické zviera a daroval mi ho s tým, že ja som si ho opracovala a získala som tak mäso a kožu. Niekto však príde a okradne vás a ešte aj zabije aby vám nebolo ľúto. Tým pádom stratíte všetko čo sa nachádzalo vo vašom inventári okrem zručností, ktoré ovládate. Samozrejme časom budete nadobúdať zvyšujúcim sa levelom viac a viac schopností a zručností a neskôr si budete môcť vyrobiť i murované domy s hradbami.

Hra má ešte veľa chýb a tu je zopár z nich čo mi naozaj vadí.
  • Ak sa z hry odhlásite môže vás medzitým zabiť dinosaurus s úplne smiešnym levelom alebo vás zabije iný hráč a o všetko prídete. Toto samozrejme nie je žiadna chyba ale vytáča ma to do nepríčetnosti.
  • Boje sú zatiaľ nedotiahnuté do dokonalosti a ak zaútočíte na zviera začne sa pohybovať dopredu a dozadu čo vyzerá naozaj hrozne a je aj dosť obtiažne zviera trafiť.
  • Neviem čím to je ale na mieste kde sídli môj príbytok stále prší. Niektorým hráčom sa dokonca stalo, že dážď išiel s nimi. (Toto už medzitým opravili.)
  • Hra má ešte veľmi veľa bugov ako napr. miznúce a znovu sa objavujúce skaly. V diaľke ich nie je vôbec vidieť. Môj príbytok napr. sídli pri skalách a z diaľky vidieť iba chatku.
  • Ak rozbijete dáku veľkú skalu začnú po vzduchu poletovať jej časti.
  • Ak niečo vyhodíte z inventára, krabica začne skákať ako splašená. A dinosaurus v nej nie je.
A teraz prejdem k nadpisu Shit happens. Nesúvisí to s Forrestom Gumpom ale nevedela som nájsť slušnejšie anglické slovné spojenie slova shit. V tejto hre totižto máte tu najprimitívnejšiu ľudskú potrebu a to potreba na veľkú. V žiadnej hre som to ešte nezažila a tak ako kakáte vy tak i dinosaury a hovienka môžete zbierať a použiť ako palivo do ohňa. Je to síce nechutné ale verím tomu, že keby sme na ostrove bez moderných vymožeností bolo by nám to fuk.

Dúfam, že mi prepáčite za stiahnuté obrázky ale momentálne nemám čas na videá a ani len tie screeny, postupne sem však doplním vlastné ak bude viac času na hranie. Ak bude hra už vo finálnej verzii tak samozrejme niečo poriešim aj s videom. Zatiaľ aspoň trailer:

 *all pics are from google*

12 komentárov

Samozrejme sú tam dinosaury..

Reply
Anonymný mod

V ktorej zóne hráš?

Reply

West zone 2, v inej som ešte ani nebola :D

Reply
Anonymný mod

A voláš sa tam?

Reply

Vyzerá to parádne, tých chýb je naozaj škoda.

Reply

A tak to je len dočasné, to majú ešte kopec času na to aby to zdokonalili.

Reply
Anonymný mod

I love you!

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥