SpongeBob a filozofia v jednej knihe?! Veru áno!

Dnes by som vám chcela predstaviť zaujímavú knihu. Je úplne iná ako knihy, ktoré som doteraz recenzovala. Ide totižto o filozofický rozbor animovaných postáv zo seriálu SpongeBob Squarepants. Knihu mi venovalo vydavateľstvo ALBATROSMEDIA. Ďakujem.

Anotácia: Knížka SpongeBob a filozofie si dává za úkol představit zábavnou formou nejen fanouškům SpongeBoba některé ze světových filozofů a jejich základní filozofické teze, ale zároveň podnítit u malých i velkých čtenářů zájem o filozofii jako takovou. Co vlastně činí tento animovaný seriál tak dlouhodobě oblíbeným? Nestojí za vtipným příběhem a rozverným zevnějškem Spongeboba spíše významné a dlouhotrvající filozofické debaty o identitě, vlastním já, našich závazcích vůči ostatním lidem, morálních otázkách či principech trhu?

Ako už bolo spomenuté v anotácii, kniha chce podnietiť záujem malých čitateľov o filozofiu. Bohužiaľ, ja si myslím, že malý čitateľ by knihu vôbec nepochopil ak by ju vôbec dokázal prečítať dokonca. Bola na čítanie naozaj ťažká. Navyše bola po česky, čo tento level čítania ešte viac sťažilo. Dalo by sa povedať, že táto kniha sa síce zaoberá detským animovaným seriálom ale radila by som ju medzi odborné knihy. Jednoducho toto určite nepodnieti záujem malých o filozofiu, nie keď je to takto ťažko napísané.

Ale ako z pohľadu dospelej, knihu chválim. Naozaj perfektne rozobraté správanie postáv z filozofického hľadiska. Nikdy som si správanie napr. SpongeBoba neuvedomovala tak ako teraz. Kniha sa zaoberá podrobným rozborom správania hlavných postáv seriálu. Prečo konajú tak ako konajú, aké sú ich povahy atď. Tento celý rozbor sa opiera o rôzne filozofické tézy a musím povedať, že je to naozaj zaujímavé. Získate nový pohľad na seriál a dačo sa na vás nalepí aj z tej filozofie 2 v 1.

Kniha je rozdelená na tri časti. V tej prvej bude rozbor osobnosti hlavných postáv. Môžete tak lepšie pochopiť SpongeBoba, Patricka, Sépiáka, Evžena Krabse, Sandy a samozrejme nesmie chýbať ani Plankton. Druhá časť je viac zameraná na samotné Zátiší bikin a potom je tu tretia časť s veľmi zaujímavým názvom Jsi zelenina vařená v páře, jenom chytřejší.

Táto kniha ma však neprekvapila i obsahovo ale i vzhľadovo. Veľmi pekný a pritom jednoduchý prebal a dokonca oveľa krajší ako ten originálny. A to sa samozrejme nestáva príliš často. Takže toto takisto chválim. Vzhľadom na to, že v tejto edícii vyšlo viac kníh, bude pekne ladiť s tými ostatnými čo sa mne vždy samozrejme ráta. No a nielen prebal knihy je pekný ale aj samotná kniha, ktorá má rovnaký obrázok ako na prebale.

Keby som to mala celé zhrnúť tak knihu som si naozaj obľúbila ale určite by sa tu našli menšie chybičky. Tá pre mňa najhlavnejšia je tá, že to nie je pre každého fanúšika SpongeBoba a ja sama som sa pri čítaní občas potrápila. Niekedy som už zaspávala, pretože azda iba filozof by dokázal filozofickú knihu prečítať na jeden šup. Ale ak ste fanúšik tejto morskej špongie tak naozaj vrelo odporúčam.

Informácie o knihe:
Originálny názov: SpongeBob SquarePant and Philosophy: Soaking up secrets under the sea!
Počet strán: 272
Väzba: pevná s prebalom
Jazyk: český
Rok vydania: 2014
Vydalo: x.y.z
Cena: 11,99 €

Hodnotenie:


9 komentárov

Jééé táto kniha vyzerá fakt super, ani som nevedela, že takáto kniha vôbec je :-) Vďaka za tip a super recenzia :-)

Reply

Ďakujem tak to ma naozaj teší :)

Reply

Před rokem jsem četla knihu Simpsonovi a filozofie (Homer myslitel) a taky jsem u ní sem tam poklimbávala a musela si podpírat oční víčka párátky :D

Reply

Na tú knihu sa tiež chystám :D ale tak teraz už aspoň viem čo očakávať :)

Reply

Jej SpongeBob ;3
Nenapadlo by mi, že niekto napíše takúto knihu. Ale vyzerá to zaujímavo.
Pekná recenzia :)

Reply

musím povedať, že seriál som nemala rada, ale keď som bola v anglicku tak sa mi viacej páčil ako tu na SLovensku určite to bude tým prízvukom :) , prekvapilo ma, že majú už aj knihu , ale neviem či by som ju prečítala, nie som až taký veľký fánušik :D
https://clodyteenmummy.wordpress.com

Reply

Seriál má dosť svojský humor a jednoducho to každému nesadne.

Reply

Jé Spongebob, toho mám ráda :D Vždy jsem jako malá koukala na televizy a kvůli němu brzy vstávala, abych ho stihla hih. Jinak jsem nevěděla, že vůbec taková kniha je. Vypadá hezky, ale asi by mě nebavila.

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥