Shattered souls by Mary Lindsey

Dnes (konečne) tu mám pre vás recenziu na knihu od autorky menom Mary Lindsey, Črepiny duší. Na knihu som sa dosť dlho chystala a keď sa mi dostala do rúk vďaka vydavateľstvu ALBATROSMEDIA, neviem prečo ale ešte stále som odkladala jej prečítanie. Nakoniec som ju však schmatla a jednoducho som sa začítala.

Anotácia: Lenzi počuje hlasy a má vízie - vízie o náhrobných kameňoch, povodniach a chlapcovi s kovovo sivými očami. Zdá sa, že jej nikto nemôže pomôcť - dokonca ani jej priateľ Zak. Potom však stretne Aldena, chlapca zo svojich predstáv, ktorý jej prezradí, že ona je človekom schopným komunikovať s blúdiacimi dušami a pomôcť im. A že on bol po celé storočia jej ochrancom. Teraz Lenzi čaká ťažké rozhodnutie: Zak alebo Alden, život alebo smrť. Lenže čas sa kráti. Zlovoľná duša chce Lenzi zničiť a zabije ju, ak sa nerozhodne.

Ak mám byť úprimná, kniha nič nové neponúka. Na tému duchovia sa vždy dá prísť s niečím novým ale jednoducho kníh s ducharskými prvkami je tu už riadne. Ale nakoniec ma kniha celkom milo prekvapila. Síce nebola dokonalá ale určite nebola tak zlá aby som vám ju neodporučila.

Láska, smrť, osud, nebezpečenstvo.

Takýto žáner mi veľmi sedí, mám rada tieto fantasy prvky v knihách a takisto bolo jasné, že treba očakávať dávku romantiky. Bolo to jasné už z anotácie a navyše je to kniha pre mladých. V poriadku. Na môj vkus však tej romantiky bolo až príliš. Niektorí tvrdia, že Lenzi a Alden sa nesprávali ako zaláskovaní pubertiaci a niekto tvrdí opak. Ja sa radím do druhej skupiny, pretože hlavná hrdinka sa v mojom prípade zaradila medzi ďalšie naivné baby a občas mi išla na nervy. V knihe som očakávala viac akcie ale prednosť dostane opäť láska, preto si na svoje prídu ľudia, ktorým romantika nie je tak cudzia ako mne. Tak trochu mi aj nesadol preklad knihy, už dosť som prevracala očami, keď som si prečítala v anotácii slovo zľovoľná. Ale samozrejme toto už nemá na svedomí autorka.

Určite stoja za zmienku aj ostatné vedľajšie postavy, ktoré príbehu dosť pomohli. Myslím si, že i vedľajším postavám by sa mala dostať istá dávka prepracovanosti, pretože pre dej sú i ony dôležité. Tu sa im dostalo patričnej pozornosti čo ja samozrejme veľké plus. Ďalej by som ešte chcela spomenúť koniec knihy. Samozrejme nie čo sa stalo ale to, že kniha má teoreticky uzavretý koniec. Neskôr som však zistila, že kniha má pokračovanie, ktoré v slovenčine nebude. Pôvodne autorka neplánovala druhý diel, ale nakoniec si to zrejme rozmyslela. No a keďže dvojka u nás nevyjde a koniec prvého dielu je prakticky uzavretý, nehnevá ma to toľko ako keby zostane otvorený.

Ak knihu hodnotím ako jeden celok, áno páčila sa mi napriek chybám, ktoré som už spomenula. Ale ak mám byť úprimná, už by som sa zrejme k nej nevrátila. I keď človek nikdy nevie a možno keď nebudem mať čo robiť a zomierať nudou tak po nej siahnem. Niekedy prekvapíme sami seba.

Informácie o knihe:
Originálny názov: Shattered souls
Počet strán: 304
Väzba: pevná
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2012
Vydalo: CooBoo
Cena: 11,99€

Hodnotenie:

 

7 komentárov

Hmmmm no mne sa to aj celkom pozdáva... každopádne vďaka za recenziu knihu som doteraz nepoznala.

Reply

Vždy keď je v anotácii, že si baba musí vybrať medzi dvoma chalanmi, nenápadne zagúľam očami. Ale ešte stále som neskončila sériu Vampírskej Akadémie, tak uvidím, či potom to uvidím skôr na Ploštice alebo toto :D

Reply

Za mňa skôr tie Ploštice ale tak samozrejme, že výber nechám na teba :D

Reply

Docela po přečtení recenze váhám jestli ji mám zařadit do knih, které si chci přečíst. Neholduju knihám pro mladistvé, kde si hlavní hrdinka příběhu musí vybrat mezi dvěma chlapy, ale z druhé strany zní kniha zajímavě na vzdory tomu.

Reply

No mne práveže tá tínedžerská literatúra vyhovuje ale iba v prípade, že sú tam prvky fantasy, pretože také knihy ako Papierové mesta a neviem čo ide úplne mimo mňa.

Reply
Anonymný mod

No mne sa to celkom páčilo, asi mám viac pozitívny názor na to. Mia

Reply

Kniha ma nikdy veľmi nelákala, mám aj väčšie priority, ale nemusí byť zlá - minimálne uzavretý koniec a prepracované vedľajšie postavy znejú fajn.:)

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥