Panic by Lauren Oliver

Google mi pri napísaní slova "panic" ponúkol možnosť hľadania "muž panic". Ale tejto téma sa možno povenujeme v inom článku. V tom dnešnom to bude o knihe Panika, ktorú napísala Lauren Oliver. Knihu mi venovalo vydavateľstvo ALBATROSMEDIA. Ďakujem.

Anotácia: Panika začala v Carpe, nudnom zapadákove uprostred ničoho. Pravidlá sú celkom jednoduché – hlavne nemať strach. Heather by nikdy predtým nenapadlo, že by sa do Paniky púšťala, pretože sa nikdy nepovažovala za nebojácnu a ani nebola ten typ dievčaťa, ktoré by na seba pútalo pozornosť.
Dodge sa Paniky nikdy nebál. Vpred ho poháňa tajomstvo, vďaka ktorému prechádza každým ďalším kolom s pocitom sebaistoty a je presvedčený, že vyhrá. Heather a Dodgeovi prinesie hra prekvapivé odhalenia...

Mnohým, a stalo sa to aj mne, podľa anotácii na zadnej strane obalu sa zdalo, že Panika je niečo ako Hunger games alebo teda Hry o život. Môžem vás uistiť, že nie, nie je. Knihu som sa rozhodla zrecenzovať, pretože mi knihy od autorky boli odporúčané a chcela som začať teda knihou, ktorá nepatrí do žiadnej série. Keďže autorka je dosť chválená myslela som, že kniha aj podľa opisu by mi mohla sadnúť. Bohužiaľ som sa mýlila a mne nesadla takmer vôbec. Ťažko povedať prečo. Neskôr mi už vadilo aj to, že názov kapitoly bol HEATHER. Najväčší podiel na tom má však pre mňa veľmi nudný dej. Jednoducho ma nebavilo čítať o bande pubertálnych debilov, ktorí ničia majetok a hazardujú so svojimi životmi, pretože sa cez prázdniny nudia a láka ich vidina peňazí. Myslím si, že na túto knihu som už bola stará. Stavím sa, že mlaďasi by boli viac nadšení, pretože pre nich táto kniha predstavuje adrenalín a dobrodružstvo. Akási skúška odvahy. Pre mňa však už to bola iba mládež, ktorá nevie čo od dobroty. Pokiaľ sa dej netočil okolo súťaže, točilo sa to okolo toho ako si 4 kamaráti vyšli na zmrzlinu.

Akceptovala som fakt, prečo sa zapojil do tejto hry Dodge (Viper), ktorý je jednou z hlavných postáv. Ale tak trochu som nechápala zbrklé slepačie konanie Heather. Myslím, že keby zazriem môjho priateľa ako sa bozkáva s inou miesto toho aby som splašene skočila z útesu (do vody) skočím po tej ženskej. Základný predátorský inštinkt! Prišlo mi to ako keď sa splaší sliepka alebo koza. Už len chýbal opis autorky ako Heather zostala v niektorej z týchto polôh:
Nerada by som niekoho od tejto knihy odrádzala, pretože možno práve vám sa páčiť bude. Ale ak ste od autorky ešte žiadnu knihu nečítali nezačínajte zrejme touto, pretože je označovaná ako najslabšia z kníh od nej. A nemyslím tým teraz seba, že ja som si ju tak označila. Určite ešte siahnem po dákej knihe od tejto autorky, pretože jedna (pre mňa) zlá kniha ešte nedokazuje, že tie ostatné tiež za to čítanie nestoja. Z vyše 20 kníh, ktoré som čítala je toto zatiaľ iba tretia, ktorou mi vydavateľstvo CooBoo neulahodilo. Pokiaľ sa váš svet netočí okolo účtov a toho čo na večeru uvaríte tak choďte do toho a hlavne nepanikárte!

Informácie o knihe:
Originálny názov: Panic
Počet strán: 304
Väzba: pevná
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2014
Vydalo: CooBoo
Cena: 11,99 €

Hodnotenie:

12 komentárov

Tak toto je tvoja najvtipnejšia recenzie čo som u teba čítala. Toto bude zrejme ten syseľ pre tumor, ktorý spomínaš.
Rada by som si knihu prečítala aby som mohla byť lepšie v obraze. Zaujíma ma hlavne tá poloha kozy :D :D

Reply

Som rada, že ešte stále viem napísať negatívnu recenziu, ktorá aj tak naláka na prečítanie knihy :)
Ďakujem

Reply
Anonymný mod

Zdochneeeem tie kozy! Paniku som citala a tie kozy su celkom vystizne jak taka oplasena koza bola ta Hether :D Mia

Reply

Milujem knihy od Lauren Oliver, najviac Kým dopadnem a Delírium (do slovenčiny asi nie sú preložené žiadne iné, samozrejme okrem Panic, či? hh). Rozmýšľala som aj nad tým, že si prečítam túto knihu, ale asi nie.. :D :D
Girl Who Is Obsessed.
P.S: radšej si objednám Pandemonium:D:D

Reply

Podle anotaci mi kniha zněla jako sci-fi nebo dystopie, ale ty kozy mě dostaly :D

Reply

:-D :-D haha ty si top, toto recenzovanie kníh ti fakt sadlo, lepšie by to iní neurobili :-D ja už tiež takéto knihy nemusím, naposledy som tinedzerske knihy čítala minulý rok v lete co bolo tiež po dlhej dobe a bpli to Hunger games :-D ale tie sa mi páčili

Reply

Ja tínedžerské čítam ale jednoducho Panika za mňa nie.
A ďakujem :D

Reply

Recenzia úžasná, ale tiež sa mi zdá, že by mi kniha nesadla. Od autorky som ešte nič nečítala, štýl môže byť pekný, keď toho toľko vydala, ale ani to knihu nevytiahne, keď je dej takýto... v Divergencii sa mi páčili tie adrenalínové prvky, ale keď sa týkali silnej ženskej postavy, nie takejto kozy :D Keď sa budem chcieť zoznámiť s autorkou, asi začnem s inou knihou...
Mimochodom, super pozadie :)

Reply

Ďakujem :)
Skús trilógiu Delírium, pretože tá vraj je o dosť lepšia navyše je tam lepšia téma. Doba kedy sa láska dá liečiť.

Reply

great post! thanks for sharing

lifeisashoe

Reply

To znie ako výborná téma, vďaka za tip :)

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥