Slza (séria Atlantída, #1)

 Pic from Google

Zdar netopiere! Dnes som si pre vás pripravila recenziu na prvú knihu zo série Atlantída, a jej názov je Slza. Tak ako zvyčajne ide o fantasy a mňa knižná séria zaujala práve kvôli bájnej Atlantíde, o ktorú som sa už zaujímala v minulosti.

Anotácia: Sedemnásťročná Eureka má za sebou krutú skúsenosť. Auto, ktorým sa spolu s mamou vezie po Sedemmíľovom moste na letisko v Miami, zmietne obrovská vlna do mora. Mama zahynie, Eureka sa vracia do života s ranami na duši i na tele. Nedarí sa jej včleniť do otcovej novej rodiny, po pokuse o samovraždu odmieta pomoc psychologičky, zanevrie aj na cezpoľný beh, ktorý predtým mala veľmi rada. Zo smútku ju vytrhne stretnutie s Anderom, tajomným chlapcom, ktorý sa objavuje v tých najnečakanejších chvíľach. A keď si Eureka prevezme dedičstvo po mame – medailón s lapisom lazuli, hromový kameň a knihu napísanú nezrozumiteľným jazykom –, začnú sa okolo nej diať čudné veci. Čoraz väčšmi sa presviedča, že matkina smrť nebola náhodná. Ale čo znamená varovanie, že nikdy nesmie vyroniť jedinú slzu? 

Musím sa priznať, že od knihy som možno čakala trošku viac. Určite nebola zlá ale najviac mi na knihe vadilo príliš časté striedanie deja. Keď sa striedala prítomnosť budúcnosťou začínalo sa to naozaj nenápadným odsekom a tak sa mi veľakrát stalo, že až neskôr som zistila, že čítam niečo z minulosti. Niekedy to bolo na 4 riadky, potom ďalších 10 z prítomnosti a zase dáke 3 z minulosti. Mňa osobne to zo začiatku strašne moc rušilo a prekážalo mi to. Dej sa vyvíjal trošku pomaly. Našťastie neskôr ako som sa do deja viac začítala, keď sa to už rozbehlo, som už ani tak nevnímala to striedanie deja. Kniha sa potom celkom rýchlo čítala čo ja vždy beriem ako plus.

Ďalej, čo sa týka prekladu. Mám pocit, že prekladateľka je tak trochu rasistka. Miesto černoška, tu niekoľkokrát bolo použité slovo čierna/čierny. V druhom diele to zas bol niekto počerný. Nie som teda zrovna niekto, kto bojuje proti rasizmu ale tak myslím si, že v toto sú v knihe dosť nevhodne použité slová.

Nikdy nevyroň
jedinú slzu.

Hlavné postavy Eureka, Brooks a Ander. Ja osobne som bola spokojná s každou jednou. Opäť sú tu dvaja chlapci a jedno dievča, ale myslím, že to nesrší dákym znova príliš prehnaným milostným trojuholníkom. Je to asi takto: Eureka a Brooks sú kamaráti a samozrejme tie city sa tam začínajú neskôr prehlbovať. Ander je proste cudzí chlapec, ktorý Eureku zvláštnym spôsobom priťahuje a páči sa jej. Žiadna veda. Žiadne dramatické rozhodovanie - budem milovať tohto či tohto? Ktorý je pre mňa lepší, s ktorým sa mi lepšie bozkávalo? Bla bla.

Musím však pochváliť ako pekne celý ten príbeh súvisí s Atlantídou. Ako si pekne autorka vymyslela Nositeľov rodu a aké vlastnosti im pridelila. Vytvorila si vlastnú legendu, ktorá spája Eureku. To sa mi naozaj páčilo. Autorka jednoducho nebachla na papier iba dáke nudné postavy, ktoré pochádzajú z Atlantídu. Na papieri oživila nových obyvateľov Atlantídy, Atlantída, ktorá ma svoj vlastný príbeh, históriu.. Eureka nie je žiadna superhrdinka. Autorka nám ukázala, že i ľudia, ktorých spája niečo magické, majú svoje problémy. Majú jednoducho city a nie sú to stroje. Som zvedavá na druhý diel (momentálne čítam) ako sa to bude ďalej vyvíjať.

Informácie o knihe:
Originálny názov: Teardrop
Počet strán: 384
Väzba: brožovaná
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2014
Vydalo: Yoli

Hodnotenie:

6 komentárov

Knížka mě obsahem nějak moc neuchvátila, ale moc se mi líbí ta obálka. :)

Reply

Nedávno jsem si na wishlist zapsala druhý díl, aniž bych první četla :D, ale tak, i kdyby nebyly obsahově dobré, mají krásné obálky.
Normálně střídání děje mám docela ráda, ale jestli je to, jak ty píšeš, po pár řádkách, tak nevím, nevím, zda si s tím sednu :// Jsem pozorný čtenář, ale někdy se bohužel ztratím. Pěkná recenze, už bych se měla rozhodnout, zda ji tedy vyškrtnu a odloučím a nebo ji přece jen zkusím... :)

Reply

Ďakujem.
Treba si hlavne prečítať viac recenzií, pretože už sa mi stalo, že pár ľudí odsúdilo knihu po jednej prečítanej.

Reply

Hm mňa celkom tá kniha zaujala idem ešte prečitat tú druhú recenziu.

Reply

Táto séria ma už dlhšie lákala. Tiež sa mi páči nápad s Atlantídou, pretože mám rada príbehy ktoré sa zakladajú na nejakom mýte či legende. Vždy som zvedavá ako si to autor prispôsobí. K Slze som sa zatiaľ nedostala najmä kvôli autorke. Séria Pád od Lauren Kate bola veľkým sklamaním a bojím sa, že by mi nesadlo ani toto. Čakala som ako sa bude séria ešte vyvíjať a keby sú dobre ohlasy aj na pokračovanie, tak by som sa možno odhodlala. Keďže Vodopád skoro každý ofrflal, bolo rozhodnuté. Táto séria pôjde mimo mňa. Mimochodom, pekná recenzia ;)

Reply

No u mňa tiež Vodopád neobstál moc dobre... pritom mňa to tiež lákalo.
Ďakujem :)

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥