Séria DRAKI - Draki 3 - Útek + novela Draki - Bez dychu

 Dragon wallpaper link
Netopiere a draci, dnes tu máme finálne zakončenie trilógie Draki (škoda) a plus na záver recenzia na novelu Draki - Bez dychu, ktorá je "doplnkom" tejto zaujímavej knižnej série. Pokiaľ by ste si chceli prečítať predošlé dve recenzie, prikladám odkazy na prvý diel a druhý diel.
Tretí diel a novelu mi venovalo vydavateľstvo ALBATROSMEDIA. Ďakujem! Tak a môžeme ísť na to!


Anotácia: ZÁVEREČNÝ DIEL TRILÓGIE O SVETE DRAKI

Draki svorka je ohrozená – enkrosi, neľútostní vedci pátrajúci po jej tajomstvách, zajali Cassianovu sestru Miram a sú ochotní ju detailne preskúmať, aby zistili všetko o jej druhu. Jacinda po spojení s Cassianom intenzívne vníma jeho pocity a prežíva tak všetku jeho bolesť. Ona aj Will sa rozhodnú svorke pomôcť. 
Bude výprava lovca a skupiny draki úspešná? Podarí sa im spolu zachrániť Miram? Je možné, že v cieli na nich čaká niečo oveľa, oveľa hrôzostrašnejšie než enkrosi...


Často (nie je to však pravidlo) sa mi stáva, že knižné trilógie po prvom diele dosť upadajú a už nie sú také "živé". Séria Draki je však dokonalou výnimkou. Prvá kniha sa začínala dosť pomaličky, pekne v kľude. Bolo to také zoznamovanie Jacindy a Willa. Proste fáza "motýle v bruchu". Druhý diel už pritvrdil. Viacej zvratových situácií a začalo to byť akčnejšie. No a potom prišiel tretí diel. Takto dáko si predstavujem finále trilógie. Možno to nebolo zrovna veľké finále, dostatočne epické, ale ja som bola napriek tomu spokojná. Možno by sa tam zišlo viac krutosti a menej ústupkov od autorky ale tretí diel vo mne vyvolal veľmi veľa emócií. Občas som uronila pár slzičiek a občas sa na mojej tvári objavil výraz, ktorý jasne naznačoval šok. Myslela som, že autorka nedokáže až tak šokovať ale podarilo sa jej to. A to takmer pri konci knihy. Moc to tu nechcem rozoberať kvôli spoilerom ale ako sa vraví, smrť čaká všade. Alebo sa to nevraví?!

Predchádzajúcim dvom dielom som schválne neprilepšovala hodnotenie, pretože som dúfala, že tretí diel si zaslúži vyšší počet bodov ako tie prvé dva. Nemýlila som sa. Sophie Jordan sa stáva mojou obľúbenou autorkou.

Informácie o knihe:
Originálny názov: Firelight - Hidden
Počet strán: 264
Väzba: pevná
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2013
Vydalo: CooBoo
Cena: 12,99 €

Hodnotenie:



Anotácia: Jacindina kamarátka Az je na dovolenke s rodičmi, obklopená úžasnou prírodou. Objaví jazero, kde si môže nerušene zaplávať. Teda aspoň to si Az myslí, kým sa tam neobjaví skupinka tínedžerov. Jeden z nich, tmavovlasý svalnatý chlapec Tate. Az učaruje. Mala by sa s ľuďmi zbližovať, ako si to želajú jej rodičia, no zdržiavať sa v blízkosti Tatea sa nezdá ako dobrý nápad. Dokáže Az premôcť svoje city a nevyzradiť seba a svoju draki rodinu?

Ešte pred čítaním knihy som bola celkom, že kniha je tak tenká. Ale hneď ako som sa začítala tak som si želala aby táto kniha bola hrubšia. Aby som sa do Az dokázala viac vžiť. Síce sa mi to tak či tak podarilo, chcela som však aby som mohla "prežiť" viac jej pocitov. 

Na začiatku knihy som si občas neuvedomovala, že toto už nie je o Jacinde. Kedže kniha je podávaná z pohľadu Azure a ostatné knihy Draki boli z pohľadu Jacindy, mala som s tým menší problém. Občas som videla červenovlásku miesto modrovlásky. Ale potom som si už naplno predstavovala iba Az a žiadna Jacinda. Dokonale som sa s postavou zosynchronizovala.

Na tak krátku novelu som bola spokojná. Ja osobne by som prijala ešte jednu takúto krátku o Cassianovi, z dôvodu jeho činu, ktorý sa udial na konci knihy. Chcela by som vedieť či je v poriadku. Bože, to znie dosť divne ale je to vlastne tak.

Informácie o knihe:
Originálny názov: Firelight - Breathless
Počet strán: 120
Väzba: pevná
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2014
Vydalo: CooBoo
Cena: 6,99 €

Hodnotenie:



8 komentárov

Neviem čo presne myslíš, že je skvelé ale každopádne teda ďakujem :D

Reply

Tiež som čakala epickejší koniec, ale takýto som každopádne nečakala, takže to beriem ako plus :D A novelu Bez dychu som ako jedinú ešte nečítala, z toho dôvodu, prečo som nečítala aj Štyri. Mám to radšej v podaní "tej klasickej" postavy, na ktorú si už zvyknem :D Ale keďže mi už chýba fantasy s drakmi a na Eragona sa ešte necítim, asi si v najbližšej dobe prečítam aj túto poslednú knihu :)

Reply

Ja mám doma taký komplet Odkazu dračích jazdcov ale tiež sa na to ešte akosi necítim :) navyše to vyzerá pekne v poličke škoda to odbaľovať :D

Reply

Zaujímavá kniha... ešte som ju nikde nevidela a vyzerá fajn :)

Reply

Tento tretí diel je (aspoň na internete, u nás v kníhkupectve máme) vypredaný, možno preto.

Reply

Myslela jsem napsané a tak :D. Někdy nemám jiného komentáře, jak mám vyražený dech :P. Ne, moc se mi líbí, jak to vždy podáš :).

Reply

Tak ešte raz ďakujem :) som rada, že sa ti článok páčil :)

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥