When you have to be responsible for yourself...

Ahojte netopiere, dnes som dostala nápad na článok, v ktorom by som chcela tak trošku rozobrať výhody a nevýhody toho keď človek je už zodpovedný sám za seba a odletí zo svojho rodného hniezda. Keď už musí sám na seba zarábať a aj sa o seba sám postarať. Platiť účty a tak ďalej. Ja bývam už 5 rokov sama s priateľom a až za tých pár rokov mi všetko postupne začalo dochádzať. Poznáte to: "Ja som ti to vravel/a!" Ja osobne som mala skôr šťastie, pretože keď som sa nasťahovala k priateľovi mali sme hneď byt a aj auto. Ale tiež platíme účty a tiež sa musím niekedy uskromniť s peniazmi. Keby žijem sama asi v polke mesiaca nemám z čoho žiť. Neviem s peniazmi hospodáriť. Niekto sa to naučí a niekto nie. U nás je "hospodár" priateľ ale keby bývam sama a nemám čo do huby asi by som zbadala.

Začnem tým pozitívnym a teda plusmi:

Súkromie
Žiadne schovávanie sa pred bratom alebo tatinom keď sa chcete prezliecť. Idete sa večer sprchovať? Z izby do kúpeľne môžete bez ostychu prebehnúť tak ako ste boli stvorení. Samozrejme nezabudnite si večer zastrieť lebo vás uvidí pol sídliska alebo susedia naproti.

Kúpeľňa only for you
Toto teraz budú hlavne poznať ľudia, ktorí sa o kúpeľňu večne museli alebo stále musia deliť s rodičmi či súrodencami. A nie je nič horšie keď je záchod spojený s kúpeľňou. Keď bývate sami máte tú výhodu, že kúpeľňu použijete kedy vy chcete a ako dlho chcete.

Vstávate kedy chcete vy
Nie je nič horšie ako vety: "Do kedy chceš ležať v posteli?! Treba riad umyť!" alebo "No haló vstávame to nemieniš ani z postele vyliezť? Na spanie to by ťa bolo ale pomôcť to nie!" alebo vás jednoducho zobudí hluk, ktorí robia rodičia, pretože ráno sa zásadne musí umývať riad, vysávať a všetko musí padať na zem. Ale keď spia oni musíte chodiť po špičkách... Vy sa rozhodnete kedy vstanete a keď sa vám nič nechce proste si tam môžete ležať aj celý deň a pekne pod perinou kysnúť.

Vaše zarobené peniaze si miniete na čo chcete vy
Ak si odmyslím finančnú zodpovednosť za účty a netopíte sa v dlhoch pre dáku márnotratnosť, za zarobené peniaze si určíte vy sami čo si kúpite. Aj keby to bola blbosť, na ktorú by rodičia určite neprispeli. Buď si ich odložíte alebo to miniete. Už nemusíte počúvať vety, ktoré sa začínajú slovami "Keď budeš zarábať...".

Robíte si čo sa vám zachce
Proste to tak je. Robíte si čo chcete vy a nikto vám do toho nediktuje. To čo vám rodičia možno zakazovali si teraz môžete dovoliť, pretože vás už vlastne nemajú pod kontrolou.

Intimita
Tam vlastne spadá to súkromie. Ak máte priateľa či priateľku nemusíte "to" robiť tíško a na tajňáša. Samozrejme v baráku aj steny počujú tak zas bacha. Niekedy sa to však nedá.

Všetko má však aj svoje nevýhody:

Jedlo
Nie je nič lepšie ako keď prídete domov a je navarené. Pokiaľ ste si však nenavarili máte smolu. Ak nie je nič v chladničke je to dvojitá smola a ešte sa musíte aj trepať do obchodu ak nechcete zomrieť hladom.

Upratovanie
Pokiaľ sa nechcete zadusiť chumáčmi prachu a nechcete aby vás zožrala pleseň musíte si aj upratať. A nie jednu izbu ale celý byt či dom. Už k vám nepríde maminka a nepovysáva vám. Umývanie riadu bude ešte horšie ako to, ktoré ste vykonávali raz za dvesto rokov, keď vás do toho prinútili rodičia.

Účty
Peniaze, ktoré zarobíte musíte vo väčšine prípadov minúť práve na účty. Elektrina, plyn, voda, kúrenie, internet, telka, nájomné ale aj nákupy jedla a bežných vecí do domácnosti. Nechcete si predsa váš zadok utierať do novín. Až tu pochopíte význam vety "Až budeš zarábať vlastné peniaze, kúp si čo chceš." Faktom je, že z týchto trápnych platov vám na to čo chcete nezvýši moc peňazí. Samozrejme je to iné ak v domácnosti ste dvaja a máte obaja finančný príjem.

Byť sám je niekedy smutné
Občas vás pochytí nálada, kedy vám pripadá, že ste sami a opustení. Radšej by ste sedeli s rodinou a debatovali o niečom o čom ste predtým ani nechceli počuť. Doľahne proste na vás samota. Rodina vám začne chýbať hlavne vtedy ak sa nevídavate po vašom odsťahovaní tak často.

Zodpovednosť za všetko
Nezaplatené účty, pokazený záchod, kataster atď...... toto už rodičia za vás takisto nebudú riešiť. Ako sa vraví, vaše sračky. Naučte sa prijímať zodpovednosť.

Určite je toho viac ale myslím, že toto sú tie najhlavnejšie fakty. Mnohí majú príliš skreslené predstavy o živote vo vlastnom. Samozrejme ani ja som sa nevyhla hádkam, kedy som vykrikovala, že hneď ako budem mať 18 sa odsťahuje. Nakoniec som odišla v 19 ale princíp zostáva ten istý. Občas by bolo fajn nemať za nič zodpovednosť a nechať starať sa rodičov.

A ako ste na tom vy? 

P.S.: Môj priateľ si čítal tento článok a povedal, že ja som sa určite zodpovednou nestala. On vie vždy tak pekne podržať :*


6 komentárov

Síce ja ešte samostatná nie som, ale súhlasím s tebou aj s týmto článkom, má to svoje výhody aj nevýhody :)

Reply

Ahoj, tak v prvom rade by som ti chcela pochváliť blog. Je tak originálny :) A taktiež sa mi páči článok. Keď si zvážim plusy a mínusy bývania osamote, tak sa asi nikdy do vlastného nepresťahujem :D :D
Ak by si chcela, kukni sa aj na môj blog → Girl Who Is Obsessed. :-)

Reply

pekný článok :)

no ja ešte ani zdaleka nie som zodpovedná aj mi to vadí :/ bolo by na čase dospieť ale keďže bývam u rodičov tak nemám stres ale už by som to brala :) tak dúfam že už čoskoro lebo na môj vek by sa to už aj patrilo :P

Reply

Ďakujem ti :)
Link nefunguje ale pohľadám si to hádam dáko.

Reply

Ďakujem, ale tak nie je sa kde ponáhľať...

Reply

Všetko na svete má svoje pre a proti, okrem jednorožcov a tak tie majú iba pluská :D

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥