What time is it? It's Collaboration time! - My top movies

Dnes tu mám pre vás článok, spolu s Lady Mushroom, na tému, ktorá zrejme nebola na mojom blogu spomenutá ani raz. Filmy. Nie som veľký filmový kritik a filmy hodnotím podľa toho či sa mi jednoducho páči alebo nepáči. Nerozoberám strih, či kameru... samozrejme keď sa kamera trasie ako keby to točí niekto s epileptickým záchvatom, všimnem si to. Keď je však už film naozaj vyslovene sračka, neodpustím si k takýmto filmom "duchaplný" a kritický komentár plný sysľu pre tumor, takže nie je to čítanie pre každého.A možno pre nikoho.

Ja som sa vlastne ani nevedela rozhodnúť čo mám do článku vybrať. Mám veľmi rada animáky ale nechcela som sem dať iba tie. Nakoniec som ale aj tak pre ne rozhodla. Potom som nevedela, že ktoré vybrať. Scooby-Doo? Lilo a Stitch, SpongeBob... proste som bola úplne zmätená. Navyše bola som "obmedzená" na tri filmy. Nakoniec som sa rozhodla pre tie, ktoré som videla už niekoľkokrát a stále ma bavia. Dokonca dva z nich ma dokážu stále rozplakať. Videla som ich aj v originále ale napriek tomu ich pozerám vždy dabované, pretože som si už na to jednoducho zvykla. Začnem teda filmom, ktorý som kedysi pozerala vždy raz za mesiac a viem ho už takmer naspamäť.

Koralína a svět za tajnými dveřmi

Anotácia v českom jazyku: Jedenáctiletá Koralína Jonesová je zvědavé a neposedné děvče s rašící pubertou. O to bolestněji na ni doléhá, že se z města tepajícího životem odstěhovala do barabizny kdesi v „pustoprázdnu“, kde na ni rodiče permanentně nemají čas a jediným vrstevníkem je kluk jménem Wybie, z něhož se vyklubal velmi otravný protiva. Možnost povyražení nelze očekávat ani od Koralíniných nových sousedů, jimiž jsou dvě vysloužilé herečky a bývalý ruský cirkusák pan Bobinsky. Asi by se brzy ukousala nudou, kdyby v jedné z místností Koralína neobjevila tajné dveře. Za nimi čeká překvapení. Alternativní svět, který je na první pohled velmi podobný tomu reálnému, ale už na druhý úplně jiný – lepší. Její alternativní rodiče se jí věnují, alternativní Wybie není ani trošku otravný a ze sousedů se vyklubali nejzábavnější lidé pod sluncem. Koralínu dokonce napadne, jestli by jí v téhle dokonalejší verzi existence nebylo lépe. Nebylo, což se jí neustále snaží naznačovat mluvící kocour. Když ho konečně poslechne, je už pozdě. Útěk z „dokonalého světa“ do neutěšené reality nebude pro jedenáctiletou holku vůbec jednoduchý.

Koralínu mám rada hlavne preto, že tento film je dôkazom toho, že nielen Burton dokáže stvoriť temnú creepy rozprávku. Samozrejme Burtonovu tvorbu mám rada ale Koralína je proste moja srdcovka. Režisér Henry Selick bol takisto i režisérom Burtonovej Predvianočnej nočnej mory, takže odporúčam. Koralína ma tak očarila, že na druhý deň som sa dala ostrihať tak ako bola ona a nosila som aj podobné sponky. A nie nebolo mi vtedy ani 5 ani 10 ani 13. Vtedy som mala 20. Túto rozprávku pozerám vždy v češtine ale veľmi dobré je aj originálne znenie.
Ďalší dôvod prečo mám tento film v tak veľkej obľube je aj ten, že Koralína a jej správanie je dosť podobné mne. A dokonca keď už aj priateľ povedal, že je ako ja tak niečo na tom bude.
Jednoducho a skrátene: tá temná atmosféra vo filme a samotná Koralína si ma hneď získali a vždy sa veľmi rada vraciam k tomuto animáku.

Okrem toho sa za týmto animákom skrýva aj vcelku dosť zaujímavostí. Tak napr. sneh vo filme bol vytvorený z lepidla a jedlej sódy a kvetiny v záhrade majú uprostred ping-pongové loptičky. Alebo napr. kvety na čerešňových stromoch sú z popcornu.

Pre natočenie 74 sekúnd filmu bolo treba viac ako týždeň práce až 300 ľudí na 52 postavených scénach. Bábika Koralíny existuje až v 28 verziách a v príbehu mala 9 rôznych kostýmov. Každý z nich bol vyrobený aspoň v 6 kópiách. Hlavná bábika merala okolo 25 centimetrov.


Leví kráľ 2 - Simbova pýcha

Anotácia v českom jazyku: Kiara, tvrdohlavá dcera Simby, je dědičkou trůnu. Místo vladařských povinností jí ale láká daleko více dobrodružství. Když nebojácně prozkoumává přísně zakázanou Vnější zemi, setká se s rozpustilým mladým Kovu, který se musí vydat po stopách Scara. Kiara a Kovu se tak spolu snaží najít své místo v "Kruhu života" a poznávají, že jsou jedinou nadějí na usmíření mezi dvěma znesvářenými královstvími.

Možno je trošku zvláštne, že mojím obľúbeným dielom nie je práve ten prvý. Samozrejme aj prvý diel mám veľmi rada, spája sa mi s ním takmer celé moje detstvo. Musela som mať všetko Leví kráľ a vlastne ani dnes nepohrdnem ničím s týmto motívom. Plyšákov (Kovu a Simba) mám dodnes a nikdy sa ich nemienim vzdať. Zo všetkých troch dielov mám však dvojku najradšej kvôli úvodnej krásnej piesni, ktorá je vlastne o kráľovi Mufasovi a o tom, že žije vlastne v Simbovi, odtiaľ i názov He lives in you. Neviem vždy ma to strašne rozplače keď si uvedomím tie slová čo tam odznejú. Film vždy pozerám v češtine ale túto pieseň si zásadne púšťam iba v originálnom znení.

Samozrejme, že príbeh však nie je o jednej piesni. Je tu Kovu a Kiara. Mám radšej túto dvojicu ako Simba a Nala, i keď Simba je proste Simba a vždy to bude môj obľúbenec. Táto dvojica levov mi sadla viac a i ich príbeh. Mnohí síce už tak druhý diel neuznávajú ale ja nedám naň dopustiť.

Zaujímavosťou je, že prvý diel Levieho kráľa bol založený na Hamletovi, druhý diel zase nesie znaky druhej Shakespearovej hry, a to Rómeo a Júlia. A možno by vás mohlo zaujímať i to, že rev levov vo filme je skutočne rev tigrí. Je to preto, že rev levov nie je tak silný.



Pocahontas

Anotácia v českom jazyku: Píše se rok 1607 a začíná průkopnické období nově příchozích obyvatelů Ameriky. Skupina britských dobrodruhů včetně chamtivého guvernéra společnosti Virginia, Johna Ratcliffa a pohledného námořního kapitána Johna Smitha připlouvá do Nového Světa na lodi "Susan Constant" s úmyslem dobývat zlato a další poklady. V té době krásná mladá indiánská princezna Pocahontas, dcera náčelníka Powhatana, přemýšlí o svém poslání v životě. Sní o tom, co se skrývá "hned za tou řekou". Měla by se provdat za Kocouma, drsného válečníka, kterého pro ni vybral její otec, nebo ji připraví osud něco jiného ? 

Napriek anotácii v českom jazyku, Pocahontas pozerám vždy v slovenčine. Slovenský dabing nemám rada ale Pocahontas ho má tak krásny, že neviem si už predstaviť iný. Napriek tomu, že ani piesne mi moc nevyhovujú v rozprávkach, piesne, ktoré spieva Pocahontas sú naozaj úžasné a krásne. Farby vetra je jedna z mojich najobľúbenejších piesní z animovaných filmov a či už v angličtine alebo v slovenčine je jednoducho krásna. Táto pieseň dokonca bola prvou, ktorá bola napísaná pre výrobu. Podľa nej určili akým smerom sa film bude uberať.

Čo ma však vždy fascinovalo na tejto disneyovke je to, že táto sa nekončí happy endom. Doteraz tomu nechápem ale je to tak, a napriek tomu ten koniec príbehu milujem. Pocahontas ma vždy bude dojímať a nie je tomu dávno čo som to pozerala znovu a na konci mi slzy tiekli potokom. Ktovie prečo si ma príbeh Pocahontas získal už keď som bola malá, pretože vtedy som ten príbeh určite nechápala tak ako dnes a "nezvieracie" disneyovky nemám až tak vo veľkej obľube.

Pocahontas je dokonca jeden z mála disney animákov, ktorý je inšpirovaný skutočnými udalosťami. Ďalším z takýchto disneyoviek je napr. Mulan. A ešte by vás mohlo zaujímať, že v roku kedy sa príbeh odohráva, by bola Pocahontas pravdepodobne "hore bez".




Tak toto by bola moja svätá trojka, samozrejme, že týmito obľúbenými filmami to nekončí mám ich naozaj veľa. Ale ak by teda niekoho zaujímal zvyšok mojich obľúbených filmov do počtu 10, kliknite na tento odkaz.

A ak by teda niekoho ešte nááááhodou zaujímali komentáre, ktorými pravidelne prispievam na stránke csfd.cz... tak pár som ich sem dala. Samozrejme, že nie pri každom filme píšem takto po syseľsky-tumorovsky.
Mama (2013)
***
Tí ľudia sú proste fakt nepoučiteľní. Tak niekto proste zistí, že v chatke uprostred lesa, veď ako inak, sídli veľké zlo a dotyčný sa tam vyberie sám a ešte aj v noci. Vyzbrojil sa foťákom a strašne smrteľným bleskom, ale asi nevedel, že blesk duchov nevie odplašiť resp. vystrašiť na smrť, ale to je tiež zbytočné kedže sú už mŕtvi. To ako fakt nemôžu počkať kým bude deň? Čo si myslel, že nafotí pár fotiek ducha a on si spokojne odkráča domov, ne?! Mama vo filme, bola naozaj nevkusne celá digitálna, bolo to proste prehnané. A mám jednu otázku, to, že jej ruky vyzerali ako konáre stromu keď už bola zlá bubu ježibaba (chýbala už jej len šošovica na nose) pochopím, ale prečo jej ruky tak vyzerali aj keď žila? Navyše ich mala strašne dlhé, neviem ale podľa mňa jej tvorcovia určite hrávali Dead Space. A ten koniec? Och to bolo tak dojímavé, že som myslela, že keď skočia do vody narazia na ľadovec. No ale aby som tu nesekala hrdinku, pretože tí čo moje komentáre čítajú vedia, že som strašpytlík, tak priznávam sa, že po scéne v chatke (áno tá kde ten kár išiel sám a v noci) som si po izbe musela hľadať srdce pretože nebála som sa ani tak tej scény ako tých nehorázne divných a strašidelných zvukov. Už som si aj chystala aspirín keby ma prepadne len tak znenazdajky infarkt. A samozrejme sa nesmiem zabudnúť vyjadriť k tej malej špine Lilly. No ja keby mám žiť s deckom, ktoré mi uprostred noci chodí po dome po štvornožky a vyzerá jak zo Silent Hillu tak ju zdrapím a vyhodím do smetí. Nie, že ešte jej zaklincujem okno aby neutekala. Sviňa malá tá mi teda riadne dvíhala hladinu strachu. Neviem či som si aj necvrkla! Koniec som tak povediac nečakala, dobre! Tak moje dedukcia stojí za hovno a nečakala som ho vôbec! Ale prekvapil a bol celkom fajn, čakala som niečo na štýl odíď satan, vytiahla by krucifix a zrazu by bola šťastná rodina. Lepšie 3* ale čakala som pri niektorých scénach naozaj viac a pri niektorých som toho dostala až moc, potom som musela od strachu zadržovať dych aby som nevrieskala na celý barák a aby sa náhodou nešírili reči, že som psychicky labilná.
Želvy Ninja (2014)
**
Len ja som mala ten pocit, že tie korytnačky sú krížené s Voldemortom? Nie, ďakujem ale boli fakt nechutné a okrem toho sa mi nepáčil ani film. No a ten transformer Shredder ako vidieť kto mal v tom prsty.... Podľa mňa Bay každý večer masturbuje nad výbuchmi a nad auto naháňačkami. Asshole.
Tak tu máme krásnu postupku. Tretí RECtálny film má odo mňa 1*. Dúfam, že slovo rectálny som nikomu neprebrala, pretože v poslednej dobe tu padajú sprosté obvinenia z kopírovania ale prisahám, že ma to napadlo z mojej vlastnej prázdnej hlavy a akékoľvek zhody sú náhodné. Nemôžem si pomôcť ale čo nový Rec to nová sračka. Milujúci sa nemŕtvi, ktorí spolu držia aj po smrti, ktorá ich vlastne rozdelila? Čo to bude nabudúce, svadobný obrad nemŕtvych? Plodenie malých zombíčat? A teda ja vám neviem ale prečo v zombie filme musí byť vždy jeden tlstý? Vždy potom viem, ktorý z nich bude určite zombie, no presne tak vždy ten najviac rôsolovitý alebo ten čo sa najviac podobá na fotku verbala.
                                                                                                                                                               

Nabudúce si pre vás s Lady Mushroom chystáme naše 3 obľúbené knihy. Kliknite na jej blog a dozviete sa aké filmy má rada Lady Mushroomová. 

A ešte by ma teda zaujímalo, že aké sú vaše obľúbené filmy?
Videli ste spomenuté 3 filmy, ktoré sa páčia mne? Ak áno čo na ne vravíte?

7 komentárov

Kolarína mi vždy prišla kvôli tým postavičkám s gombíkmi miesto očí strašne creepy, asi preto som ju ešte nevidela. Ale ten dej ma veľmi zaujal, takže si ju v najbližšom čase určite pozriem. Som fakt zvedavá :) A leví kráľ je aj moje detstvo, ale tiež preferujem dvojku- lebo nemusím plakať pri Mufasovej chladnokrvnej vražde a aj kvôli tej super pesničke, čo spieva Simba a Kiara, o tom že nechce byť kráľovná. Neviem prečo, strašne sa mi páči. A aj Pocahontas mám rada, ale skôr ako postavu, dej sa mi viac páčil v Mulan alebo Ľadovom kráľovstve, ale to je zase moja srdcovka :D Farby vetra je úplne dokonalá pieseň, ale počula som zatiaľ iba v češtine a angličtine, tak by som mohla konečne aj v slovenčine :D

Reply

Súhlasím, že Coraline je creepy. A komentáre pobavili si fakt divná (v dobrom).

Reply

Samozrejme, že to beriem ako kompliment :)

Reply
Anonymný mod

Všetky tri poznám a aj som teda videla.
Koralína mi však prišla na môj vkus až moc creepy.

Reply

Ja som taký divný človek, ktorý filmy veľmi nepozerá :D prvý nepoznám absolútne :D Druhý je klasika, hehe :) Bola by hanba nevidieť ho. A tretí som mala veľmi rada, keď som bola malá :)
Original copy blog

Reply

Keby nie je moj priatel filmovy maniak tiez by som sa asi sotva dostala ku Koraline :D predtym som filmy nepozeravala moc a dnes si robim dlhe zoznamy filmov na rozne temy ako napr seriovi vrahovia Scooby Doo Disney atd :D

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥