The School for Good and Evil - A world without princes by Soman Chainani

Po prvej úspešnej knihe sa konečne dostávam k druhému dielu série Škola Dobra a Zla s podtitulom Život bez princov. Ak vám táto kniha nič nehovorí najlepšie by bolo ak by ste si najskôr prečítali recenziu na prvý diel. Knihu, ako zvyčajne, mi venovalo vydavateľstvo ALBATROSMEDIA, takže ďakujem za túto knihu.






Anotácia: Návrat Sophie a Agathy domov nebol rozprávkovo úžasný, ako sa spočiatku zdalo. Po spustošení Gavaldonu záhadnými nepriateľmi sa obe dievčatá dostanú späť do Školy dobra a zla, kde ich čaká obrovské prekvapenie. Čarodejnice a princezné, zloduchovia a princovia už nie sú nepriatelia, celý rozprávkový svet je v chaose a všetci musia spojiť svoje sily pred hroziacou katastrofou.
Zdá sa, že túto situáciu zapríčinila Agatha svojím neopatrným prianím iného šťastného konca – v ktorom by zostala spolu s Tedrosom. Teraz sa obe musia vrhnúť do boja, aby ochránili svojich milovaných...


 Hneď na úvod sa musím priznať, že dvojka sa mi nepáčila tak ako prvý diel. Avšak musím napísať aj to, že koniec knihy, ale resp. posledných asi cca 5 kapitol bolo naozaj skvelých. Na Škole dobra a zla je fajn to, že keď už ide do tuhého stojí to naozaj za to, a knižný osud niektorých hrdinov sa končí naozaj tragicky alebo nie zrovna podľa vašich predstáv. A na knihe je určite fajn to, keď neviete alebo vôbec netušíte ako by sa to mohlo skončiť. V mojom prípade sa to určite neskončilo tak ako som čakala, o to viac som bola samozrejme prekvapená.

Sophie a Agatha sa pomerne dosť zmenili. Ale ako veľmi to vám bohužiaľ nemôžem prezradiť, pretože by som vám určite načrtla dáky spoiler. Možno začnete viac sympatizovať s postavami, s ktorými ste predtým toľko nesympatizovali. Ja napr. v jednej pasáži knihy som si Sophie naozaj zamilovala a naozaj som jej verila a vkladala do nej veľké nádeje. A potom to Agatha spackala, čím ma vlastne ona zase sklamala. Tak či onak hlavné postavy, vrátane princa Tedrosa, prešli určite niekoľkými riadnymi psychickými a dokonca aj fyzickými zmenami. Či už tými dobrými alebo zlými musíte posúdiť vy. No nie len postavy prešli zmenami. Prešla nimi aj samotná kniha a jej vzhľad. Čo sa týka obálky Sophie a Agatha sa mi na tejto obálke moc nepáčia ale zvnútra má kniha naozaj krásnu ilustráciu obrazov dievčat a chlapcov, ktorí sa stali rozprávkovými bytosťami.

 A keď už sme pri tých zmenách, jedna naozaj veľká zmena vás bude čakať na území Škôl dobra a zla. Človek by si myslel, že už nič zlé sa nemôže stať a autor vás presvedčí, že ale áno, môže. Takisto aj pribudne zopár nových postáv. Máte sa na čo tešiť.

Vzhľadom na to ako sa kniha skončila som naozaj neuveriteľne zvedavá čo sa bude diať v tej tretej. Veď už len tretí obal knihy vyzerá naozaj epicky, takže určite i príbeh bude jednoznačne epický. Myslím, že nie je sa čoho báť, že by to Soman Chainani spackal a príbeh by niečím pokazil.




Informácie o knihe:
Počet strán: 376
Väzba: pevná
Jazyk: slovenský
Vydalo: CooBoo
Vydané v roku: 2015
Cena: 11,99 € 

Hodnotenie:
4/5


A na úplne úplný záver dodám, že onedlho budete môcť súťažiť o prvý a druhý diel Školy dobra a zla. Samozrejme podmienky súťaže oznámim v samostatnom článku.

9 komentárov

Musím se přiznat, že tato kniha, přestože zní mnohem více jako kniha pro děti, mě láká třeba více než Šepotání. :) Už jenom proto, že jsem velký fanoušek bojů mezi dobrem a zlem :D Pěkná kniha a rozhodně povedená recenze! :)

Reply

Sranda, že spomínaš práve Šepotání, lebo to budem onedlho recenzovať tiež :)
Stretla som veľa takých čo sa domnievali, že je to detská kniha. V podstate aj je no je aj dosť drsná. Veď v knihách pre deti sa nezabíja a nezomiera.
A samozrejme ďakujem :)

Reply

Ešte som nečítala prvý diel, ale keď dočítam tie štyri knihy čo mám rozčítané, tak sa k nej snáď konečne dostanem :) Hlavne že je už aj druhý diel. neznášam, keď sa úplne začítam do prvého dielu a musím rok čakať na ďalší :D

Reply

MILUJEM TUHLE KNIHU!!! <3

Reply
Anonymný mod

Budú sa môcť zapojiť aj anonymní užívatelia?

Reply

Áno budú, pretože to bude formou súťažných otázok, ktoré mi pošlete potom na môj mail.

Reply

Já zatím četla jenom první díl a na tenhle se už chystám :)

Reply

Som zvedavá teda aj na druhú recenziu :)

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥