Nevítaní - Genetická informácia nikdy neklame...


Čus bus netopiere, dnes tu mám pre vás recenziu na knihu, ktorá ma naozaj zaujímavý a vcelku originálny námet. Dej sa odohráva v roku 2021 a po celom svete sa šíri nebezpečný vírus. Ak ste zvedaví a chcete vedieť o aký vírus ide, čítajte ďalej. Knihu mi venovalo vydavateľstvo ALBATROSMEDIA. Ďakujem.

Anotácia: Je rok 2021 a v Spojených štátoch amerických sa niekoľkonásobne zvýšil počet vrážd. Čím ďalej tým viac ľudí má totiž tzv. HTS syndróm – ich DNA obsahuje vraždiaci gén.
Davy je takmer dokonalá študentka prestížnej školy, je krásna, chodí s úžasným chlapcom a je veľmi talentovanou hudobníčkou. Ale jedného dňa sa celý jej perfektný život zosype ako domček z kariet. Do jej domu dorazia zástupcovia vlády a povedia jej, že je nositeľkou, teda že je HTS pozitívna. Vlastní rodičia sa jej začínajú báť, hoci nikdy nikomu neublížila, vyhodia ju zo školy a stratí všetko, čo mala, o čo sa snažila, svoju budúcnosť.


Nositeľov pribúda a svet, ako ho poznáme, sa mení. Nikto už sa necíti v bezpečí. Ľudia s HTS sa začínajú zatvárať do internačných táborov. Davy má ale nakoniec šťastie, ocitne sa v špeciálnom výcvikovom tábore. Pokiaľ sa to dá považovať za šťastie – čo z nej bude, keď výcvik prežije? Vraždiace monštrum? A dokáže sa ubrániť vlastným génom alebo sa stane vrahyňou?


Autorka Sophie Jordan odmalička fantazírovala o drakoch, princeznách a statočných bojovníkoch. A tak nečudo, že neskôr sa stala spisovateľkou. Autorka stojí za niekoľkými ženskými historickými románmi a takisto sa zviditeľnila vďaka jej úspešnej knižnej sérii Draki. Jej webovú stránku nájdete na adrese www.sophiejordan.net.

Genetická informácia
nikdy neklame.
Ak sa v nej píše, že si vrah,
raz sa ním určite staneš.

Dôvod, prečo ma kniha hneď zaujala je ten, že nápad ako som spomínala je naozaj zaujímavý a neokukaný. Ďalší je aj ten, že zaujímam sa už pár rokov o sériových vrahov takže voľba bola jasná. Túto knihu si musím prečítať. Čo sa týka samotného čítania knihy, išlo to naozaj rýchlo, ale zdalo sa mi, že práve naopak dej sa tak trošku vlečie. Davy a jej rodina zistí pomerne rýchlo, že je HTS pozitívna ale to ostatné akoby sa dosť naťahovalo a zdržovalo, dúfam, že preto, že bude pokračovanie. Tak napr. do spomínaného výcvikového tábora sa Davy dostane až takmer pred koncom knihy, čo si myslím, že je dosť zvláštne, pretože tých udalostí v tábore mohlo byť viac a tým pádom by sa toho i viac udialo. Ten tábor akoby si žiadal viac vyhrotených a intrigánskych situácií, plus i rozvoj osobnosti Davy. Ale toto neberte ako sťažnosť, mne sa kniha napriek tomu páčila, no ako to už býva má to to svoje ale.
 

Ani v tejto knihe nechýba tajomný "hrdina". Jeho meno neprezradím ale myslím, že keď ho Davy stretne prvý krát, budete hneď vedieť, tak ako ja, že áno to je ten pravý pre ňu aby zdieľali knižný osud spolu. Keď píšem spolu, nemyslím tým hneď lásku na veky vekov. Na mňa dvojica Davy a Pán X pôsobila veľmi dobre a situácie medzi nimi som naozaj prežívala. Autorka sa s tým celkom slušne vyhrala a mňa si týmto aj samozrejme získala. Ak si teda odmyslím trošku sa vlečúci dej tak ja som bola spokojná s knihou, a preto som aj trošku pátrala či sa chystá alebo už je pokračovanie, a áno vyšiel aj druhý diel. V originále má kniha názov Unleashed. Takže teraz sa len tešiť a dúfať, že Nevítaní budú mať na mojej poličke pokračovanie tejto knihy.
  
Informácie o knihe:
Originálny názov: Uninvited 
Počet strán: 312 strán 
Väzba: pevná väzba 
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2015
Vydalo: CooBoo
Cena: 12,99 €

Hodnotenie:
4,5/5



    

12 komentárov

Tak toto je kruté. :D Ujišťuju tě, že v pondělí bude tato kniha v mé knihovničce. :D Naprosto geniální nápad, to zírám, jsem zvědavá, jak se mi bude líbit, ale tuším, že bude. :D

Reply

To ma teší, že takéto niečo čítam, vždy ma poteší keď si niekto zaobstará knihu po prečítaní mojej recenzie, ďakujem ♥ Neviem aké knihy zrovna čítaš podľa nich by som ti aj vedela povedať či by sa páčila :D ale myslím si, že sa bude lebo podľa mňa to určite zlá kniha nebola a ako som písala čítala sa ako keby sama...

Reply

Vyzerá to dobre ale asi ešte predsalen počkám na to pokračovanie..

Reply

Knihu som čítala a na môj vkus bola na konci dosť drsná. Koniec alebo teda pred koncom knihy to bolo násilné.

Reply

Mňa to práveže nadchlo, že autorka takto pritvrdila a rozhodla som sa, že si prečítam aj tú spomínanú sériu Draki.

Reply

Už keď som videla meno autorky sa mi to zdalo nádejné. A keď som si ešte dočítala ten obsah... Vyzerá to fakt super, už sa neviem dočkať, kedy si to prečítam :) A Draki séria sa mi veľmi páčila, takže určite odporúčam :)

Reply

Tak potom super a ja sa teším tým pádom na Draki, pretože zdá sa, že my máme dosť podobný vkus :D Teraz čítam takú dosť hrubú knihu a ešte mám jeden recenzný čo je tiež dosť hrubý tak hádam sa k tomu dostanem čo najskôr.

Reply

Tiež sa mi zdá, tak snáď sa ti bude páčiť :D A knihy počkajú, nie je sa kam ponáhľať. Keďže pravdepodobne určite nebude mať filmové spracovanie... ešte ma to pri knihe nenapdlo, ale mohol by to byť úžasný efekt, keď sa človek mení na draka :D

Reply

Skús prečítať knihu Serafína Skrytá tvár, tam sa draci menia na ľudí a Serafína je polodrak..

Reply

Hej, tá je veľmi pekná, ale trochu mi vadia tie hudobné nástroje ktoré často riešili, lebo ja sa v hudbe veľmi nevyznám..

Reply

Som zvedavá na dvojku. Dúfam, že bude rovnako dobrá ako jednotka :D

Reply

Tiež sa teším na druhý diel. Dúfam, že sa ho dočkáme.

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥