MONSTER HIGH - Ghoulfriends Forever & Ghoulfriends just want to have fun


Milé netopiere, nie je tomu tak dávno, čo som písala recenziu na zaujímavú dodatkovú knihu k sérii Monster High, Kniha Ghúlovin. Keďže predošlá kniha vás pomerne zaujala, resp. recenzia mala celkom peknú odozvu, rozhodla som sa, že vám predstavím celú knižnú sériu. Dnešná recenzia bude iná tým, že knihy tu budú dve, a to prvý a druhý diel. Vzhľadom na to, že anotácia z druhého dielu dokopy nič podstatné neprezrádza rozhodla som sa takto trošku ušetriť a spojiť to. Prvý diel sa volá Monster High: Ghúlmošky navždy a druhý Monster High: Ghúlmošky se chtějí bavit. Prvý aj druhý diel mi venovalo vydavateľstvo ALBATROSMEDIA. Ďakujem, ste fantesákoví.

Keďže autorku Gitty Daneshvari som vám predstavila v predošlej recenzii Kniha Ghúlovin, prejdeme rovno na anotáciu prvého a druhého dielu.

Anotácia 1. diel: 
Nová Monster parta je tu!
Rochelle Goylová, Venus McFlytrapová a Robecca Steamová nastupují na Monster High, světově proslulou školu pro příšery. Nejsou tu ale jediní nováčci, do profesorského sboru přibyla okouzlující zaříkávačka draků Sylphia Křidélková a její armáda trollů. Když všichni na škole začnou slečnu Křidélkovou uctívat jako tu nejfantesáktičtější učitelku na světě, tři nové ghúlmošky pojmou podezření, že něco není v pořádku, a rozhodnou se zasáhnout. Osud MONSTER HIGH leží v jejich rukách.



Anotácia 2. diel:
Nová MONSTER parta je opět tu!
Rochelle Goylová, Venus McFlytrapová a Robecca Steamová se po prázdninách vracejí na Monster High. Přestože se nikomu evidentně nechce vzpomínat na události z prvního pololetí, tři ghúlmošky se za to, že celou školu zachránily, stanou členkami Klubu strašilek a plně se zapojí do místních aktivit. Rochelle doučuje trolly, Robecca trénuje skřípot i méně nadané studenty a Venus zakládá spolu s Lagoonou kompost. Navíc se všichni připravují na Čarodějnickou dráp show.
Jenže potom Rochelle při hodině Průzkumu katakomb objeví panenku zkázy, ve které je schovaná zpráva s varováním. A ve strašjídelně a jinde po škole se začnou objevovat bílé kočky, které podle pověry nosí příšerám smůlu. Monster High je zjevně opět v ohrožení!


1. aj 2. diel je na rovnakej úrovni, moc sa od seba niečím významným neodlišujú, a preto budem recenziu písať spolu pre obidve. Samozrejme ak by sa niečo týkalo iba jedného dielu bude to napísané.

Čo mám rada na celej tejto knižnej sérii je to, že tu dostali konečne šancu a väčší priestor iné Monsterky, než tie ktoré poznáte zo všetkých tých zošitov, ruksakov či seriálu. Vedľajšie postavy sa tu stali hlavnými, a tie hlavné sú v týchto knihách tými vedľajšími. Objavia sa tu iba občas, a tak vám ani nepolezú na nervy. Ja osobne si myslím, že toto je veľmi príjemná zmena.

Všetkých 5 kníh z Ghoulfriends série majú naozaj pekné ilustrácie, ktoré sú pri každej novej kapitole. Určite by ma viac potešili keby sú už teda aj farebné ale ani kresba ceruzkou nie je vôbec na zahodenie. Občas som si dopredu nalistovala v knihe kapitoly aby som videla aký obrázok bude nasledovať.

Dej kníh je trošku slabší ale ťažko očakávať dáke náročné čítanie keď táto kniha je pre malé holčiny. V prvom sa bude tak trošku s postavami zoznamovať čo je fajn, pretože tieto tri Monsterky (Rochelle, Venus a Robecca) som poznala skôr iba z obrázkov. Keby prvý diel je naozaj tak zlý, neprečítam ani tie zvyšné diely, pretože keď ma kniha jednoducho nebaví nebudem siahať aj po ostatných dieloch od autorky. No nie?! Knihy odporúčam už len z toho dôvodu, že ak ste fanúšikom týchto potomkov slávnych príšer mali by ste si ich určite prečítať pre vaše obohatenie. Knihy sa čítajú naozaj rýchlo, takže nezaberú vám veľa času. Navyše majú aj veľmi dobrú cenu, čo ja osobne som bola prekvapená, pretože knihy o takejto hrúbke a formáte sa pohybujú okolo 10 - 12 €.

Musím však aj spomenúť čo na týchto knihách nemám rada. Často sa tu opakuje, kto je koho potomkom, keď sa na scéne objaví. Myslím, že to stačí kľudne raz napísať. Ale tak nie je to niečo hrozné, len občas mi to už prišlo otravné. No a ďalšia vec, ktorú som moc nemusela bolo opisovanie outfitov. Mne osobne to vadilo hlavne vtedy, ak boli v knihe opísané podrobne tie, ktoré daná Monsterka nosí oblečené stále. Proste niečo ako jej základný outfit. Tak či tak, aj keď majú tieto knihy chybičky krásy, mám ich veľmi rada.

Každá postava v tejto knihe, hlavne tie hlavné, majú naozaj jedinečné povahy. Každá má i svoje chyby a sú ukázané aj v tom nedokonalom svetle. Ale páči sa mi, že v tejto knihe sú aj tak najlepšími kamarátkami. Ja osobne by som zrejme jednu z nich uškrtila v spánku ale ony sa aspoň "naučili" ako mať niekoho rád aj s chybami. Je to vlastne taký celkom pekný odkaz pre deťúrence.

Keby tie knihy mám zhrnúť do jednej vety, tak asi napíšem, že: Je to slabé ale to neznamená, že sa to nemusí páčiť. Kedysi by som tej knihe dala 2/5 ale po prečítaní všetkých by som im chcela prilepšiť...

Informácie o knihe:
Počet strán: 240
Väzba: pevná
Jazyk: český jazyk
Rok vydania: 2013
Vydalo: CooBoo
Cena: 7,99 €

Hodnotenie:



15 komentárov

Jsou strašně roztomilé a tak stylové! :D

Reply

No ja stále tvrdím, že "obliekajú sa" lepšie ako ja :D len či Monsterky nevychovajú generáciu malých šľapiek na platformových opätkoch :D

Reply
Anonymný mod

Moja mladšia sestra si ich kúpila za vreckové a ja starina mám chuť si ich prečítať hihi..

Reply

Jeden díl MH si koupila i moje sestra, doteď ho však nečetla, a tak kniha skončila u mě na poličce s tím, že někdy si ji ve volném čase přečtu. Zatím to však nevyšlo, a tak jsem zvědavá, zda se k tomu někdy dostanu. Celkově jsem Monster High jako mladší měla hodně ráda, ale že bych o nich chtěla i číst? No...to asi ne. :D :)třeba někdy jindy, až se budu opravdu nudit.

Reply

Tak ono predsalen táto séria a tá originál MH séria je o niečom inom každá. Na tej originál bolo fajn zistiť ako vlastne MH škola vznikla. Ale tak ako som spomínala je to dosť detské ale to preto, že pre deti to je. Nie sú to proste knihy pre dospelých so slabým žalúdkom :D

Reply

Ja som ich už dávnejšie čítala, staré dobré časy! :D A moja sestra ešte aj pozerala seriál, ktorý bol podľa mňa celkom o ničom. Pekný článok :)

Zonia's Book World

Reply

Staré dobré časy... koľko máš? 50? :D
No tak seriál sa mi páčil celkom, ja mám veľmi primitívny vkus :D Ďakujem :)

Reply

To by mi asi tiež trochu prekážalo, keď furt opakujú, kto je s kým rodina, ale tie malé dievčatká v tom možno chcú mať stále jasno :D A mám veľmi rada Rochelle, ale je mi ľúto, že nikdy viac nerozoberajú Ginafire Long, lebo tú zbožňujem, ale aj tak to vyzerá veľmi pekne. Tie kresby by som možno uvítala aj pri EAH :)

Reply

Mne Rochelle išla trošku na nervy s tým jej poučovaním z Chrličích zásad slušného správania :D to práve ju by som asi zaškrtila :D

Reply
Anonymný mod

Neznášam ich lebo majú super handry :D

Reply

Ja mám nejaké dvdčko s nimi, celkom štýlovky sú to :D super recenzia :)

Reply

No, skoro :D 15 :D Myslela som to tak, že kedysi ma tie knihy bavili, teraz už... Ani moc nie. :D

Reply
Anonymný mod

Super nová MH recenzia zase skvelá!

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥