My game addict: Tomb Raider

Pôvodne tento článok mal byť v rámci Collaboration time, ale nakoniec to teda bude iba v rámci môjho blogu. Keďže obrázok už meniť nechcem, nechávam ho tak ako je len je vlastne neplatný..

Miesto toho aby som začala tým, že prečo práve Tomb Raider chcela by som začať tým, že ako som sa k tejto hre vôbec dostala. Je tomu už dávno. Toto je príbeh z dávnych čias, z čias mýtov a legiend, keď bolí starí bohovia malicherní a krutí, a zoslali na ľudstvo osud utrpenia. Len jeden človek sa odvážil vzoprieť ich moci - Herkules. No dobre nebolo to zas až tak dávno. Je tomu 13 rokov dozadu, keď sa Lara Croft stala môjho srdca šampiónkou. Vtedy som ešte možno hrávala českú hru Vlak alebo napr. Lemmings. No a vtedy priniesol kamarát Playstation 1 a hru Tomb Raider III. Okamžite som si hru zamilovala. Ani neviem čo ma tak hneď z fleku prilákalo do Dark side. Teda Tomb Raider side. Možno vo mne niekde driemal feminizmus a Lara je ženská postava, ktorá symbolizuje ženskú nespútanosť, sebestačnosť a odvahu. A má ešte aj zbrane, krásny dlhý (vtedy ešte hranatý) vrkoč a, no úprimne, aj veľké krásne prsia, i keď tie boli tiež hranaté. Bola proste dokonalým a vhodným kandidátom na to aby mi zmenila život, pretože vďaka tejto hre som sa predrala do tajov i iných hier (neskôr to bol napr. Far Cry, CS 1.6, Rayman atď.).

Dosť dlho som uvažovala ako by celý článok mal vyzerať a ako ho zostavím. Nakoniec som sa rozhodla, že najlepšie bude ak každý diel trošku rozoberiem. Len tak stručne aby sme tu z toho nemali kilometrový článok a ku každému aj napíšem dáky dôvod prečo Tomb Raider tak milujem.




TOMB RAIDER (1996)
Je tak trošku zvláštne hrať hru, ktorá je graficky slabšia ako diel, s ktorým ste začínali. Ja som začínala tretím dielom a bolo pre mňa dosť ťažké si zvykať na ešte horšiu grafiku ako tú v treťom. Tu sa všetko začína, tu sa "zoznamujete" s Larou, a preto tento diel musí mať jednoducho každý fanúšik rád. Musíte ho mať radi kvôli príbehu. Kvôli tomu vášmu "poprvé", aj keď ja som týmto dielom nezačínala, až v tejto hre je to to pravé. Okrem dobrého príbehu však môžete navštíviť i Larin dom, Croft manor, ktorý naozaj milujem. Vždy som túžila po takom dome. Nie však preto, že by som bola človek čo si potrpí na luxus ale kvôli tomu, že taký dom by mi pripomínal Laru a možno aj preto, že by mi to dodávalo pocit, že tak trochu žijem jej život. V prvom príbehu je Lara najatá aby získala starodávny artefakt Scion. V hre je 16 levelov, ktoré sa odohrávajú na 4 kontinentoch.

TOMB RAIDER II
 Na hrách Tomb Raider mám rada tú rozmanitosť levelov a prostredia. Vďaka týmto hrám mám pocit, že som už bola takmer všade. Tak napr. v druhom TR navštívite s Larou Benátky alebo napr. Veľký čínsky múr. Hra si zachovala štýl akčnej adventúry. A aj dlho si ho zachová. Tentokrát Lara musí odhaliť tajomstvo dýky Xian, o ktorej starí Číňania verili, že táto tajomná dýka v sebe ukrýva mocnú  a neuveriteľnú silu. Samozrejme ako to už býva Lara nie je jediná, kto sa o Xian zaujíma. Nikdy nezabudnem na časy, keď doma sme ešte počítač nemali a mali sme ho iba u deda (irónia, starí rodičia pokrokovejší ako my). Vždy keď sme tam prišli na víkend rýchlo som si pustila hru a kým som hrala na kolenách mi vždy spal kocúr Číčo. Velice divné meno ja viem. Hra má aj dodatok The Golden mask.

TOMB RAIDER III - Adventures of Lara Croft
Vždy som mala rada i to, že za každým dielom stojí naozaj originálny príbeh. Lara je vlastne tak trochu archeologička a vďaka nej som sa začala viac zaujímať o históriu. Dokonca som sa na dva dni stala archeologičkou i ja. Zistila som, že byť pravým archeológom, nie vykrádačom hrobiek, je naozaj drina. Síce sme žiadneho dinosaura neobjavili ale našli sme aspoň koňa. Ale ak si dobre spomínam tuším bol bez hlavy, čo je vlastne aj dosť očividné na fotke. Žiadnu konskú lebku tam nevidím. Ako vidíte dole na fotke, museli sme makať vo veľkej zime pekne s lopatou. Ale späť k Lare, tá tu totižto hľadá tajomné artefakty vyrobené zo stredu starého meteoritu. Lara navštívi indickú džungľu, Antarktídu (fajnový outfit), pobehá si po strechách Londýna a prenikne i do tajomnej Zóny 51 v Nevade (tu má tiež naozaj úžasný "outfit"). Tento tretí Tomb Raider má ešte dodatok, ktorý nesie názov  The Lost Artifact.


TOMB RAIDER IV - The Last revelation
Z prvých piatich TR hier, patrí The Last revelation medzi mojich veľkých favoritov. Možno je to aj preto, že hru začínate keď Lara bola ešte veľmi mladá a vydala sa na svoje prvé archeologické dobrodružstvo. Ďalším dôvodom môže byť aj to, že hra sa odohráva na naozaj úžasných miestach. Káhira, Karnak, Giza, Údolie kráľov, no a Alexandria. Tomb Raider hry majú naozaj úžasné soundtracky (všetky mám v mobile) a práve v tomto štvrtom mám veľmi rada úvodnú hudbu. Okrem toho TR hudba je mojim verným poháňačom pri cvičení. Je tak epická, že pri nej sa nútim viac makať. Výnimkou sú prípady, keď sa k tomu akosi nedonútim. Pri behaní však používam "techniku", že keď to začne byť akčné začnem rýchlejšie bežať a keď sa to ukľudní spomalím. No ale keďže beh neznášam absolvovala som TR beh asi 4x. No trapas ale chcela som aby to znelo celé epicky.


TOMB RAIDER V - Chronicles
Tento TR je výnimočný v tom, že priamo nadväzuje na štvrtý. Hra vám umožňuje odhaliť doposiaľ skryté tajomstvá Lary Croft. Lara totižto zmizla v Egypte a pravdepodobne je mŕtva (fňuk). Jej najbližší sa jedného daždivého dňa (i nebo za ňou plače) zišli na poslednom rozlúčení, aby si uctili jej pamiatku. O niečo neskôr sedia všetci v tichu v študovni na panstve Croftovcov a spomínajú na minulé dobrodružstvá Lary. Zbožňujem keď Lara má v hrách ešte dáky outfit navyše ako klasický a zatiaľ ma prvých 5 dielov nikdy nesklamalo. Vždy tam bolo niečo navyše a bola to špica! Totálna. Navyše je tu opäť možnosť si zahrať s mladicou Larou.

TOMB RAIDER VI - The Angel of Darkness
 Musím sa priznať, že práve tento Tomb Raider nemám moc rada. Príbeh a outfity super ale tá hrateľnosť to bola jedna veľká katastrofa. Mala som originál (no a aj stále mám) a je úplne plná bugov. Navyše dosť ma sklamalo, že v istej časti hry som nehrala s Larou. Vlastne nie nesklamalo ma to ale nasralo. V tejto 6-ke sa však Lara začala trošku guľatiť a už to nie je tá stará hranatá Lara. Už je viac ako jasné, že je to krásna žena, ktorá sa stáva temnejšou a prepracovanou akčnou hrdinkou. V Angel of Darkness je Lara podozrivá z vraždy. Napriek tomuto nepodarku som na hru nezanevrela a dnes vlastním každý jeden originál a som na to aj patrične hrdá, že som Tomb Raider finančne "podporila".


TOMB RAIDER VII - Legend
A dostávame sa k jednému z mojich veľmi obľúbených Tomb Raiderov. Lara je v tej najlepšej forme a takisto aj celá hra. Interaktívne prostredie je v TR novinkou a na mňa to naozaj zapôsobilo, keď som to hrala prvý krát. Vďaka tomuto interaktívnemu prostrediu môžete nachádzať vlastné riešenia na celý rad problémov, ktoré sa v hre vyskytnú. Jedine čo moc v tejto hre neobľubujem je pasáž na motorke. Je to zrejme najnudnejšia časť celej hry. Lara má už aj nové oblečenie a musím uznať, že jej sekne. A takisto si tu neviem vynachváliť novinku, ktorou je grapple. Ten tu predtým nebol a je to naozaj skvelá vecička. No a nedá mi nespomenúť naozaj prepracovaný dom Lary, ktorý je naozaj úžasný i v nasledujúcom TR.


TOMB RAIDER - Anniversary
Tento TR je vlastne remakom toho prvého z roku 1996. Zachováva si ovládanie z predošlého dielu a tu dostanete možnosť "navštíviť" destinácie z pôvodnej hry ako Peru, Egypt, Grécko atď. Úrovne však boli upravené tak aby sa dali prejsť niekoľkými spôsobmi. Čo mám na každom TR rada sú hádanky a hľadanie secret miestností, ktoré často krát nie sú žiadnou malinou. Povedala by som, že je to skôr taký pomaranč. Neraz som zablúdila tak, že som sa nedokázala vrátiť a každý kto TR hral musí uznať, že tie najstaršie sú aj najťažšie. No a ako som spomínala vyššie, Croft manor tu naozaj stojí za to navštíviť ho a prebádať všetky izby.



TOMB RAIDER VIII - Underworld
Tak vážení toto je môj najobľúbenejší TR diel. A aj vám prezradím samozrejme prečo. Prostredie alebo teda príroda. Naozaj najkrajšie stvárnená príroda. Krásne destinácie a úplne ma fascinujú tie zvuky prírody. Je proste počuť, že tá príroda tam žije, je to jednoducho také reálnejšie. Takisto i soundtrack z tohto TR mám veľmi rada tá hudba je naozaj epicky epická. A častokrát i veľmi príjemná a oddychová. No a ďalší dôvod je nórska mytológia.





 Lara Croft and The Guardian of light
Už názov tak trošku napovedá, že toto nie je klasický Tomb Raider. Ide o izometrickú akciu, ktorá je naozaj plná hádaniek a hlavolamov. Celá táto hra je vlastne založená na hlavolamoch, ktoré treba vyriešiť, pretože sa ďalej nepohnete. Niektorí toto dobrodružstvo Lary akosi neuznávajú pre pohľad zhora ale ja nerobím rozdiely a mám túto hru práve naopak veľmi veľmi rada, pretože je výnimočná. Navyše je tu dokonca možná kooperácia dvoch hráčov.




TOMB RAIDER (2013)
Čím je výnimočný práve tento TR? Je to reštart celej Tomb Raider série. Za Larou ako ju poznáte z posledných dielov Tomb Raider sa urobila hrubá čiara a teraz prichádza Lara nová a mladá. Po tom, čo loď mladej a neskúsenej Lary stroskotá pri brehoch neznámeho ostrova musí bojovať o svoj život. Aby sa Lara zachránila a opustila ostrov musí odhaliť jeho tajomstvo. Nechýba tu interaktívne prostredie a Lara postupne zoceľujte svoje schopnosti. Čiže vývin  a zoceľovanie postavy je v TR hrách novinkou. A preto ho mám rada. I keď našla som pár chybičiek, ktoré mi vadili avšak nijak nezavážili.


Lara Croft and Temple of Osiris
Lara Croft pokračuje vo svojom dobrodružstve so strážcom svetla a tentoraz sa dostane do chrámu Osirisa. Lara sa musí spojiť s konkurenčným vykrádačom Carterom Bellom, zajatými bohmi Horusom a Isis aby spolu porazili zlého boha Seta. Hra ponúka možnosť kooperácie až 4 hráčov, čo je zase trošku posun. Kvalitný vizuál a nový príbeh, vás prevedie egyptskými hrobkami, náročnými úlohami a smrtiacim pascami. Opäť ten istý princíp ako v predošlom diely Lara Croft, vylúšti hádanku, dostaneš sa von.

Rise of the TOMB RAIDER
Hra Rise of the Tomb Raider zatiaľ síce nevyšla ale rada vás s ňou oboznámim. Bude pokračovať v novej dejovej línii nastolenej predchádzajúcim dielom z roku 2013, ale teraz sa dostaneme do času o rok neskôr, potom ako už Lara spravila prvý krok k tomu, aby sa vyvinula na ostrieľanú "tomb raider", ako ju poznáme zo starých hier. Teraz ide spraviť ten druhý krok, vydáva sa na výpravu na Sibír, kde má byť ukryté tajomstvo nesmrteľnosti.
 Zatiaľ, čo v prvej hre sa len učila prežiť, teraz už bude skúsenejšia, Lara sa už nebojí nebezpečenstva a sama sa do neho vrhá. Nebude však sama. Má po svojom boku Johna Maiava, kuchára z lodi Endurance (Tomb Raider 2013). Na začiatku len prežívali, teraz sú už obaja pripravení.
A ja sa strašne moc tešíííííím. ♥♥



Tak to by bolo také "krátke" zhrnutie mojej hernej závislosti menom TOMB RAIDER. Som človek, ktorého často veľa záľub omrzí, takže to vlastne neboli skutočné záľuby ale Tomb Raider a dinosaury budú mať u mňa vždy miesto. Aká hra bude mať vždy u vás dáke to miesto? Hráte vôbec dáke hry? Samozrejme ak vynecháme Spider solitaire...

A ešte na úplný záver, toto je historicky prvý článok, ktorého príprava mi trvala až dva dni. Samozrejme ak nerátam už len maličké úpravičky.


15 komentárov

Veď ty si hotová Monica Croft ♥

Reply

Možno tak v nejakom paralelnom svete ale aj tak ďakujem :D

Reply
Anonymný mod

To bola otázka času kedy ty napíšeš TR článok :D Mia

Reply

Tomb Raider proste musí byť na ne?!

Reply

Túto hru samozrejme poznám (veď kto nie? :D) ale nikdy som sa nechytila príležitosti zahrať si ju. Ani neviem prečo.
Čo hrávam ja?
Kedysi som hrala LoL-ko, teraz už len Drakensang a také oddychovky ako Adera a Howrse (Howrse je taká onlineovka spojená s chovom koní. Nie je to nič moc, zaregistrovala som sa tam počas jednej zúfalo nudnej chvíľky. Spoznala som tam však veľa skvelých ľudí. Viac ako som spoznala osobne :D ach tie virtuálne vzťahy a priateľstvá :D)

Reply

No o LoL-ku píšem už aj ja iba v minulom čase :D už ma to dáko prešlo ale kedysi som bola taká, že som sa od toho ani nepohla a ani an záchod som neodbehla až keď som mala kŕče :D :D

Reply

No na tento článok sa teším, odkedy som ho videla na bočnej lište :3 A to nie som ani gamerka, hrala som asi iba Sims, ale Tomb Raider sú jedny z mojich obľúbených filmov, tiež úplne zbožňujem ten Larin dom, v hre asi nie je táká veľká trampolína cez druhé poschodie, ale je úplne dokonalá. Takú raz mať... :D Tá VII. underworld vyzerá krásne. Vôbec sa nedivím, že je tvoja obľúbená. Ale vlaste všetky tie prostredia sú také rozmanité :3 A aj tie outfity... Lara vie ako sa nosia crop-topy :D

Reply

Tie crop-topy tak to je velice dobrá poznámka :D
Hej v hre nebola taká trampolína ale v TR Anniversary bolo velice fajnové cvičisko :D

Reply
Anonymný mod

Kokos tá kostra to je pecka!!!

Reply

Toto je príbeh z dávnych čias, z čias mýtov a legiend, keď bolí starí bohovia malicherní a krutí, a zoslali na ľudstvo osud utrpenia. Len jeden človek sa odvážil vzoprieť ich moci - Herkules.

Nemyslíš vážne :D :D :D :D :D dovidenia :D

Reply

Už to tu komentuješ pár mesiacov, nenaučila si sa, že myslím všetko vážne? :D

Reply

Super nový dizajn Batty! :) A ja sa hanbím za seba, v živote som žiadnu počítačovú hru nehrala.. :( :D

Reply

Ďakujem, v tom starom som dačo vymazala z html kódu a zmizli mi všetky články -_-
Nevadí aspoň o sebe netvrdíš, že si dáka veľká hráčka :D

Reply
Anonymný mod

Taká brigáda to musí byť fakt zážitok

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥