Honba za spoluprácami a sledovaním

Neviem či niekomu z vás sa bude chcieť tak dlhý článok čítať ale už dlhšiu dobu ma trošku irituje ako sa všetko točí okolo počtu čitateľov na blogu. Najmä spolupráce. Sú spolupráce s rôznymi spoločnosťami naozaj iba o tom, kto má koľko čitateľov alebo komentárov pod článkom? Je mi jasné, že spoločnosť si nespraví reklamu ak na blog nikto nechodí a tak ďalej. Ale skutočne tam nikto nechodí? To, že niekto nezanechá komentár neznamená, že váš blog nenavštevuje niekto, kto si vaše články s radosťou prečíta.

Môj blog je ešte stále v plienkach a stále mám čo doháňať a zlepšovať. Na začiatku som však vôbec nevedela, ktorým smerom sa na blogu uberať. Kozmetika mi nie je až tak blízka ale skúsila som to s ňou. To ma moc nenapĺňalo a len zbytočne som za ňu míňala kopu peňazí. DIY návody mám rada sama si sem tam niečo vyrobím ale na takéto niečo, popri práci a vlastnej domácnosti, je málo času. No a potom tu boli knihy. Milujem čítanie kníh, pracujem v kníhkupectve (ak si myslíte, že mám super prácu ste na omyle, je to otrokárina za minimálnu mzdu a správajú sa tu k nám ako keby sme nikto) a tak som sa rozhodla, skúsiť napísať pár recenzií. Knihy sa stali tým hlavným na mojom blogu. Ale o tom potom.

V minulosti som oslovila istú spoločnosť, ktorá ponúkala spoluprácu blogerom. Bola som však odbitá tým, že na mojom blogu nemám 100 čitateľov a aspoň 6 až 8 komentárov pod článkom. Povedala som si fajn, nevadí a nič sa nedeje. Ozvem sa neskôr. Bohužiaľ táto firma urobila zo mňa totálneho debila. Natrafila som na pár blogov, ktoré spoluprácu získali. Článok na úrovni žiaka piateho ročníka na základnej škole a kopa gramatických chýb. Počet čitateľov do 10. Samozrejme s takýmto prístupom som vôbec nemala záujem robiť reklamu tejto spoločnosti a len som im napísala v rámci slušnosti to ako sa neférovo zachovali. Samozrejme odpovede som sa nedočkala. Lepšie by som zniesla to, že by ma odmietli na základe toho, že sa im môj blog nepáčil alebo ich nezaujal. Alebo sa im nezdal vhodný na propagáciu ich výrobku. Mohli si vymyslieť čokoľvek ale miesto toho sa radšej zachovali neférovo. Ale o tomto článok dnes nie je takže kašľať na nich no nie?!

Neskôr ako som začala písať svoje prvé recenzie som skúsila osloviť niekoľko vydavateľstiev. Na začiatku som si vravela, že to bola asi chyba veď neozvú sa predsa niekomu kto napísal 4 recenzie a nemá pravidelných čitateľov. Ale dve vydavateľstvá z troch sa mi nakoniec ozvali. Prvým bolo vydavateľstvo Albatrosmedia a druhým Slovart. Čo sa týka Slovartu išlo to ako po masle. Vtedy som mala počet čitateľov ani nie 15. Albatrosmedia mi dal šancu s tým, že ja si vyberiem knihu, prečítam a zrecenzujem, a oni sa na základe mojej recenzie rozhodnú či majú záujem so mnou aj naďalej spolupracovať. Vybrala som si však veľmi zlú knihu, ktorá sa mi nepáčila. Zhadzovať knihu v recenzii lebo vám sa nepáčila je podľa mňa veľmi detinské, pretože nikdy neviete komu by sa kniha mohla naopak páčiť. Recenzie sú aj na to aby prilákali ďalších čitateľov. Rozhodla som, že budem jednoducho objektívna. Táto nepodarená kniha mi vlastne nakoniec veľmi pomohla. Získala som spoluprácu hlavne vďaka tomu, že som bola schopná napísať dobrú recenziu na zlú knihu. Počet čitateľov vtedy? Ledva 20. Neskôr sa moje recenzie zapáčili aj pani z marketingu z vydavateľstva Fragment. Počet čitateľov vtedy? 21. Občas natrafím na blogy, ktoré s týmito vydavateľstvami tiež spolupracujú a ich počet čitateľov koľkokrát prevyšuje aj číslo 300.

Takže o čom to je? O tom koľko máte čitateľov, ktorých mnohé baby získali štýlom, sledovanie za sledovanie, a na vaše články kašlú alebo o tom ako dobrí ste v tom čo robíte a či si tu spoluprácu zaslúžite? Samozrejme čitatelia sú dôležití pre mňa a netajím sa tým, že keby ich mám viac naozaj ma to teší. Ale mne stačí to, že niekto sa sem vráti. Keď mám jednoducho návštevnosť. Odozvy pod článkami sú dôležité, bloger vie, že to pre niekoho robí, dostane pochvalu, možno aj kritiku ale môže sa vďake nej napr. zlepšiť. Ale mnoho báb si neuvedomuje o čom toto celé je a žobrú o sledovanie alebo komentáre. Koment za koment? Načo je to dobré? Načo sú vôbec dobré tie neúprimné neduchaplné komentáre, ktoré niekto napíše lebo to berie ako povinnosť? Načo niekto žobroní o spolupráce keď na svoj blog nemá čas, nedokáže napísať ani jednu vetu bez gramatickej chyby a komentáre si vynucuje? Za spolupráce, ktoré mám som naozaj vďačná ale ako sa vraví, bez práce nie sú koláče a tiež by som ich nezískala keby som sa naozaj nesnažila byť lepšia.

Dosť dlho ma aj zaráža to, že nielen niektoré spoločnosti, ale dokonca aj potencionálni čitatelia vám nedávajú šancu pri malom počte tých pravidelných. Poznám blog, ktorému každým dňom stúpa počet čitateľov, pretože ich má veľa. Ale poznám aj také, ktoré stoja stále na tom istom počte a vôbec nie sú zlé. Je to podobný princíp ako s FB stránkami. Dáte šancu FB stránke s 10 fanúšikmi alebo takej istej kde je ich 500? Na FB sú i rôzne stránky a skupiny pre blogerov, kde môžu zverejňovať svoje príspevky. Najskôr som si myslela, že super tu si ľudia pomôžu, povzbudia tých začínajúcich atď. Ale hovno. Každý tam propaguje len to svoje, ale keď sa niekto niečo spýta (čo mne sa už stalo asi 4x) tak na vás všetci zhlboka kašlú. Mnoho príspevkov tam je bez povšimnutia ale akonáhle si niekto pýta link na váš blog, je to najkomentovanejší príspevok. Ale asi čo je najväčší problém pre mnohé je to, že ak ste lepšie ako ony miesto toho aby sa inšpirovali začnú na vás a váš blog kydať. Pretože v dnešnej dobe si navzájom závidíme aj hovno na tráve pred domom, pretože sused ho má v krajšom hnedom odtieni.

Fakt ma to začína vytáčať. Každá by niečo chcela za nič. Napíše príspevok raz za mesiac, nesnaží sa blog zdokonaľovať a žobre o čitateľov. Go kill yourself please!

Zhrnutie? Blogovanie ide do sračiek, pretože mnohé dnešné mladé baby (nie všetky) si robia z toho zrejme dáku súťaž, kto má čoho viac a kto je v čom lepší. Mnohým zrejme nedochádza, že blogovanie je o niečom inom. Je to o radosti z toho čo robíte. Nie kto má koľko spoluprác a čitateľov.



12 komentárov

Anonymný mod

"Pretože v dnešnej dobe si navzájom závidíme aj hovno na tráve pred domom, pretože sused ho má v krajšom hnedom odtieni."

No mám dosť, ešte teraz sa smejem :D

Reply

Článek je to pěkný, jen nevím co přesně k němu dodat..
I když to mě vlastně přivádí k tomu, že máš úplnou pravdu v tom, že článek si může přečíst X lidí, může se jim líbit, ale neví co napsat nebo zrovna nemají čas a pak už na to zapomenou :).
A co se toho čísla pravidelných čtenářů týká.. Řekla bych, že je jen orientační, protože já sleduji dalších X blogů a jen je mám založené ve složce na chromu a za pár dní si je rozkliknu jestli není nový článek. :)

A ještě.. (Už jsem hrozně ukecaná =D ) Mi příjde, že většina blogerek napíše "Jo pěkný. Úžasný, taky si to kupte" a teď už jen čeká další produkt zdarma.. :\ :)

http://blogilateskaty.blogspot.cz

Reply

Nevadí, ja mám rada ukecané komentáre! Ďakujem :)

Reply

Máš úplnú pravdu :) ešte by som povedala, že takmer všetci ľudia si vyberajú za vzory a sledujú hlavne bohaté blogerky s pekným xichtom, a taktiež s nimi chce veľa firiem spolupracovať. Alebo k spolupráci - NEZNÁŠAM ak niekto naháňa IBA SPOLUPRÁCE a o tom má celý blog, takýto človek má u mňa cenu toho čo si spománala v článku, čiže hovna. Ale ta hláška ma fakt pobavila :D super článok :)

Reply

No neviem tie bohaté blogerky, to je dosť ťažko určiť aké ma bankové konto alebo jej rodičia. A čo sa týka vzhľadu myslím, že u niektorých to možno zohráva rolu ale určite nie u každého. Takí čitatelia sú však dosť povrchní a kto o takých stojí, keď články blogera nemajú pre nich hodnotu?

Reply

A samozrejme tiež neuznávam riťovlezectvo za účelom spoluprác. Bohužiaľ niektorí si myslia, že spolupráca je to najdôležitejšie čo na blogu treba mať..

Reply

Súhlasím s celým článkom, ja napríklad neznášam tie blogerky čo majú čitateľov plnú riť (a teraz nezávidím tie počty :D) a aj tak si v podstate po blogoch rozosielajú reťazové komenty o tom ako sa im tvoj blog páči, že ich velmi poteší keď budeš pravidelný čitateľ, atď aťd.. maj gááád.

Reply

Ako veď koho by nepotešil veľký počet čitateľov no nie?! Ale o čom to je keď to nie sú tí "praví" čo to spravia z vlastnej vôle.

Reply

Super napísané! Súhlasím predovšetkým s tým, že ľudia začínajú odoberať blogy nie kvôli ich kvalite, ale kvôli tomu, že ich už číta veľa ľudí, že sú proste IN. Pritom keď si pozriem kvalitu niektorých obľúbených blogov, tak je to na zaplakanie - recenzia ledva pozliepaná štýlom okopírujem popis od výrobcu a pripíšem, že to pekne vonia... No o čom to je? Alebo recenzie po dvoch vyskúšaniach produktu? WTF?! Presne o tom sme sa nedávno s babami bavili, že je to celé už na figu. Blog má v prvom rade robiť radosť, ale ako by ju mohol niekomu robiť, keď je plný faloše a vynútených pochvál? Je to smutné kam sa to celé uberá. Poznám veľa dobrých začínajúcich blogerok, ktoré ale nikoho nezaujímajú, lebo majú malý počet odberov. Ono je pravda, že niektoré nové blogerky čakajú slávu za noc, ale niektoré píšu už aj rok-dva a stále majú len 5 odberateľov, pritom články majú dobré. Aj preto som sa rozhodla na mojom blogu prispievať článkami o mojich obľúbených blogeroch, kde často dávam práve neznáme blogy. Dovolím si tvrdiť, že nejednu blogerku som takto dostala do povedomia, aj keď samozrejme úspech na tom nesie z väčšej časti ona a jej články, ja som bola len tá príležitosť, ktorá ju vyniesla na svetlo sveta. Myslím, že blogeri by si mali vzájomne pomáhať..

Zuzka z blogu Sue and colours
www.sueandcolours.blogspot.sk

Reply

Tiež som narazila na veľa blogov, kde články nemajú hlavu ani pätu ale veľa odberateľov. Nechápem zmysel toho celého, že prečo?!
Ďakujem za tvoj komentár, rada som si počítala. :)

Reply

Skvělý článek! :) Moc ti gratuluji k těm spolupracím, měli by se uzavírat proto, aby se práce obou stran posouvala někam dál a ne aby blogerka měla věci zadarmo.

Reply

Tiež to tak vidím :3 a ďakujem samozrejme :)

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥