Healer by Antti Tuomainen

Každý má svoj obľúbený žáner čo sa týka kníh. Niekto má obľúbené dva, niekto jeden a niekomu je to jedno. Ja okrem fantasy kníh rada čítam i krimi, a keďže tu nemám ešte žiadnu recenziu na krimi žáner rozhodla som sa pre knihu Liečiteľ (orig. názov Parantaja), ktorú som čítala nedávno.

Kniha je označovaná ako jeden z najlepších fínskych detektívnych románov za rok 2011, na Slovensku však táto kniha moc dobre neobstála a bohužiaľ radím sa k tej väčšine, ktorá bola knihou sklamaná. Titul vydalo vydavateľstvo SLOVART.

Skôr ako vám tu vypíšem moje dôvody, prečo sa mi kniha nepáčila predstavím vám autora. Anttiho Tuomainena zaraďujú medzi autorov noir detektívok a vraj medzi fanúšikmi si rýchlo našiel popularitu najmä pre svoj dynamický štýl plný svižných dialógov a výstižných charakteristík postáv. Čitatelia i kritici však oceňujú aj nové témy, napínavosť a nápadité presahy do iných literárnych žánrov.
Antti Tuomainen žije so svojou manželkou v Helsinkách. V minulosti sa živil ako reklamný textár a kreatívec. Stále pracuje aj ako nezávislý redaktor s najstarším a najčítanejším fínskym lifestylovým magazínom Image.

Anotácia: Helsinki sa v neďalekej budúcnosti v dôsledku klimatických zmien stávajú apokalyptickým mestom. Začalo sa nové sťahovanie národov a Helsinki sú plné prisťahovalcov. Často vypadáva elektrina, obyvatelia trpia nedostatkom pitnej vody, kriminalita narástla do takých rozmerov, že polícia vyšetruje iba najzávažnejšie zločiny. V meste navyše vyčíňa sériový vrah, známy pod prezývkou Liečiteľ, a zabíja rodiny v ich vlastných bytoch. Ide výlučne o ľudí, ktorí sú podľa neho zodpovední za súčasný stav na Zemi.

Keď jedného dňa zmizne novinárka pátrajúca po Liečiteľovi, jej manžel sa púšťa do vyšetrovania na vlastnú päsť.



Začnem pekne poporiadku. Nápad veľmi zaujímavý a tieto klimatické zmeny spôsobujúce apokalypsu sú možno našou blízkou budúcnosťou. Takže nápad jednoznačne chválim. Bohužiaľ kniha sa neskutočne vliekla. Manžel celý čas pátra po svojej manželke a nie je tam žiadna vyhrotená situácia, ktorá by stála za zmienku. Niečo čo by ma šokovalo a nútilo aby som knihu neodkladala. Kniha na mňa mala presne opačný efekt. Stále som ju odkladala, pretože ma nudila a mala som pocit, že jednu kapitolu čítam večnosť. Postavy v knihe nudili. Neboli ničím zaujímavé, dokonca ani náš vrah Liečiteľ. Možno jednou záhadnou postavou bol taxikár ale inak ma postavy nezaujímali a nedokázali vás ničím prekvapiť, pretože dokopy vlastne v celej knihe ani nič zaujímavé nevykonali. Som zvyknutá na krimi kde sú v lese ľudské končatiny na 5 miestach,  nechutné incesty alebo proste niečo čo je naozaj šokujúce pričom zatajíte dych, keď to čítate. Liečiteľ na mňa tento efekt nemal a koniec bol tak nezáživný a klišovitý, že ma tá kniha vytočila. Pre mňa osobne kniha sklamaním ale možno by sa zapáčila niekomu kto nie je moc na drsné krimi a chcel by si pri knihe skôr oddýchnuť.

Počet strán: 184 strán
Väzba: pevná s prebalom
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2013
Preklad: Andrej Rády
 Hodnotenie
 2/5

5 komentárov

Tú knihu som už raz držala v ruke a vybrala som si nakoniec niečo úplne iné. Asi to tak malo byť.

Reply

Ja všeobecne nemusím takéto žánre, takže by som po nej asi ani nesiahla :)

Reply

Túto knihu ani nepoznám..
Ja žeriem fantasy, fantasy a nič iné len fantasy
A vlastne ešte historické romány a náučné :D

Reply

Tak to chápem ja som si ju vybrala, že je tenká a krimi čítam a pôjde to rýchlo ale tak nevydalo :D vlieklo sa to a na môj vkus málo drsné.

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥