The Strange Library

Po menšej pisateľskej prestávke vám prinášam drahé netopiere recenziu na ďalšiu knihu. Tentokrát som v práci siahla po knihe Podivná knihovna, od veľmi obľúbeného autora menom Haruki Murakami. Od autora som ešte nič nečítala, pretože úprimne, jeho knihy ma nelákajú, avšak zrovna táto pôsobí naozaj zvláštne a temne. Knihu vydalo vydavateľstvo Odeon v roku 2014, takže na slovenskom knižnom trhu je to pomerne novinka. Prišlo to niekedy v novembri ak si dobre spomínam. Kniha je veľmi tenká preto toto bude taká bleskovečka. Tak poďme na to teda. Začnem klasicky anotáciou aby som nemusela "vynášať" nič z deja knihy.

Chodíte si půjčovat knihy do knihovny? 
Mladík si jako obvykle odskočí navečer do místní knihovny: vrátit dvě knížky a nějaké jiné si půjčit. Ten den se však už nevrátí domů. Běžná knihovna se náhle změní v záhadné bludiště s nekonečnými chodbami, zamčenými dveřmi a celou, v níž se chlapec nakonec ocitá. Občasnou společnost mu dělají dědek, ovčí muž a záhadná krásná dívka, která nemluví. Tahle noční můra se sice nakonec prosvětlí denním světlem, ale mladík zjišťuje, že nic už není jako dřív. 
V tomto článku začnem vzhľadom knihy, ktorý naozaj stojí za to. Ilustrácie má na práci talentovaná Kat Menschik a knihe dodávajú ten správny temný creepy vzhľad. Ako veľkú nevýhodu vidím to, že kniha má iba 64 strán a stojí takmer 12 €. Je to jednoducho veľa ale chápem, že si ju kúpi niekto kto tohto autora rád číta. Ja osobne by som za túto knihu peniaze nedala aj z toho dôvodu, že s autorom nemám skúsenosti a určite takto nerozmýšľam iba ja ale zrejme i viac zákazníkov v kníhkupectvách.

No a dostávam sa teraz k deju. Zo začiatku som mala z knihy dobré pocity, bohužiaľ neskôr ma kniha začala strašne nudiť a veľmi mi ani nesadol štýl písania autora. Príbeh je určite hodný sfilmovania, pretože pripomínal mi niekoľko anime filmov podobných tejto knihe a ako anime film si to viem perfektne predstaviť. Ale ako som už spomínala nezaujalo ma to ako čitateľa. Nepáčila sa mi hlavná postava a ani tie vedľajšie. Veľmi nudný opis postáv a prostredia, ktorý zapríčinil, že kniha ma menej a menej bavila. Pre mňa osobne sa tam nestalo nič zaujímavé. Samozrejme je mi jasné, že mnoho ľudí so mnou nesúhlasí ale mne jednoducho tento autor nesadol, i keď som to vlastne tušila (nerátala som však s tým pri tejto knihe). Keďže je tak obľúbený verím, že má aj lepšie knihy ako táto.

Čo sa týka hodnotenia knihy, nie som doma a nemám k dispozícii mojich netopierov preto hodnotenie bude číselné, a to slabé 3 z 5.

Informácie o knihe
Počet strán: 64
Väzba: pevná väzba
Jazyk: český
Rok vydania: 2014




4 komentárov

Wow :) Moc pěkný desing blogu :)

Reply

Ja mám tú knihu veľmi rada :) Čo asi aj vieš :D Nesmierne sa mi páčia tie ilustrácie v nej a aj samotný príbeh. Murakami je za tie jeho knihy dosť kritizovaný, ale hlavne od ľudí čo jeho knihy veľmi nepoznajú :) Potom ti od neho zašlem nejaké ďalšie ^^

Reply

Ako mne sa samotný príbeh celkom páčil, ale tá kniha sa mi akosi zle čítala. Čudujem sa, že som po knihe siahla pretože keďže pracujem v kníhkupectve mám averziu voči veľmi známym autorom alebo knihám. Stále sa ma na to ľudia pýtajú a ide mi to na nervy proste :D

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥