The dead can toy with you...

Netopiere dnes by som vám chcela predstaviť jednu, síce detskú knihu, ale na to, že je určená pre deti je pomerne strašidelná. A nemyslím tým strašidelná ako je napr. Klub záhad či Tigrí tím.
Veď napokon, v ktorej detskej knihe je niečo ako toto:  ".... když Eleanor umřela, její táta úplně zešílel. Nedokázal ji uložit do země, a tak odnesl její tělo do vypalovací pece, kterou měl v práci, rozsekal ji a spálil. Její spálené kosti rozemlel a udělal z nich dávku kostního porcelánu, tu pak nalil do formy jedné z Eleaonořiných nejoblíbenejších panenek."

Jeff Kinney (Denník odvážneho bojka) prehlásil: "Nikto nedokáže písať tak strašidelne ako Holly Black. Bábika z kostí je knihou, ktorá vás prinúti spať s rozsvietenou lampou."

Ja mu však v tomto článku budem oponovať, pretože až tak nesúhlasím.

Knihu vydalo vydavateľstvo Jota a zatiaľ, ak mi je dobre známe, nájdete ju iba v českom jazyku. Klasika. Slovensko opäť "boduje." Radšej stromy "zužitkujeme" vytlačením 2 verzií jednej knihy v priebehu dvoch mesiacov aj keď sa dobre nepredáva. Hlavne, že je v tvrdej aj mäkkej väzbe. Dosť bolo hromženia. Ideme na krátke info čo sa týka autorky.

Mnohým bude Holly Black skôr známejšia ako autorka kníh Kronika rodu Spiderwickovcov (niektorí možno videli i film). Momentálne pripravuje knihu Železná skúška, ktorú píše spolu s Cassandrou Clare (Nástroje smrteľníkov, Pekelné stroje).


Hlavnými postavami sú teda spomínaní traja kamaráti Zach, Poppy a Alice. Ale to vám zrejme došlo aj bezo mňa. Rada by som hneď prešla k tomu, prečo si myslím, že kniha nebola až tak strašidelná. Bude to zrejme tým, že strašidelné časti tam boli iba dve, z toho tá jedna nemala tú správnu atmosféru, no napriek tomu to vedelo zimomriavky spôsobiť. Verím, že keby je tam aj dáka tá temná atmosféra mám naozaj strach. Kniha je skôr dobrodružná na čo sa aj viac zameriava. Páči sa mi ako autorka vykreslila to ako sa deti menia a dospievajú. Začínajú ten svet vnímať inak. Predmetom knihy však nebola bábika ale práve kamarátstvo a dospievanie hlavných hrdinov. Nechala som sa teda nepekne zlákať. Rozhodne kniha nebola zatratenia hodná ale čo ma práve najviac nudilo bola tá ich výprava. Prišlo mi to celé také, že bolo to len tak rýchlo zbuchnuté a občas som mala pocit, že niektoré častí knihy ako keby som preskočila. Ako by tam chýbalo 10 strán. Jednoducho to zhrniem, s tým príbehom sa dalo pohrať viac. 






Hodnotenie


2 komentárov

Super recenzia :) Ja mám veľmi rada knihy :) Aj keď nie moc takéto žánre :P Lovely Beauty Book

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥