Tutorage - komu sa nelení ten sa biflí jazyky aj popri práci

Tento článok bude celkom netradičný. Dnes po dlhej dobe idem znovu na doučovanie z ruštiny a stále ma máta pocit, že som všetko zabudla. Na mnoho vecí si spomínam, akosi postupne sa mi v hlave vybavujú samé od seba, ale myslím, že písanú azbuku som zabudla úplne.

Vtedy ma napadlo, že ako závidím študentom, ktorí sú do školy "nútení" ísť.
Mnohí sa sťažujú, že sa musia učiť až dva jazyky, niekedy tri. Hlupáci. Čo by som dala za to, ovládať 5 jazykov ako napr. moja kamarátka. Ja keď nemôžem alebo sa mi nechce jednoducho na doučovanie neprídem a slušne sa ospravedlním. Nakoniec však toto ulievanie skončilo tak, že som tam nebola pol roka, pretože sa vyskytlo mnoho prekážok z mojej aj zo strany pani doučovateľky. Preto som sa rozhodla, že takéto niečo už nemôžem dopustiť. Komu sa nelení tomu sa zelení. A naučí sa aj dáke tie jazyky. Je tak?!

Jedným šťastím je, že na jazyky mám talent (aspoň na niečo užitočné). Idú mi do hlavy akosi ľahko a samé od seba. Niekedy sa sama čudujem ako je to možné s tým mojim malým netopierím mozočkom. Zatiaľ ovládam iba angličtinu, ktorú som sa chvalabohu nemusela nikdy učiť a mala som tým pádom "voľné" hodiny. Skúšala som ako samouk aj japončinu ale zistila som, že to je už vyšší level aby som sa to učila sama. Po ruštine plánujem nórsky jazyk. Spočiatku sa mi nepáčil ale ako som uvidela film Troll Hunter už sa mi nezdal taký hnusný. Zvykla som si naň. Neviem či vôbec niekedy ten jazyk využijem ale možno by nebola na zahodenie ani španielčina, ktorá je dosť často používaným jazykom vo viacerých krajinách. Mne osobne sa ten jazyk prieči, ale zrejme treba myslieť na to kde ho využijem než na to, ako mi znie. Taktiež súhlasíte, nie? Ja sa jazyky musím učiť popri práci, čo je občas vyčerpávajúce, takže študenti, ktorí to berú ako zabíjanie času, prosím uvedomte sa. Ani neviete kedy sa vám aspoň tá angličtina zíde. Navyše práca na Slovensku nemá budúcnosť. Tu zrejme súhlasí väčšina ľudí, ktorí vedia ako to s prácou u nás naozaj je.

Zaujímalo by ma teda na záver ako ste na tom s jazykmi vy? Je to pre vás otrava, či učíte sa ich radi? Študujete niektoré pomimo školy?

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥