Séria Emily Strange (1. - 3.diel)

Táto knižná séria patrí medzi moje veľmi obľúbené. Zrejme hlavne preto, že i keď Emily má 13 rokov je mi povahovo blízka. Má temné zmýšľanie, veľa vecí nemá rada ako ja, no a zvieratá sú jej dobrí kamaráti. Milujem jej zvláštny humor v týchto knihách a zaujímavý zmysel pre nadávky. Je ironická a otrávená mnohými vecami. Emily je moja knižná spriaznená duša.


Knihy vydalo vydavateľstvo CooBoo a tie knihy natoľko zbožňujem, že sú častým predmetom kúpy zákazníkov keď chcú moje doporučenie. Jednoducho jej viem spraviť reklamu. Čo z toho však mám? No nič, ale dobrý pocit, že sa predáva na našej prevádzke v pomerne slušnom množstve je tiež fajn. V slovenčine vyšli iba prvé dve knihy, v češtine všetky 3 plus Výměna názorů.

Kto je Rob Reger spoluautor týchto kníh? Robert Reger je stvoriteľom Emily. Emily vytvoril v roku 1991 a použil ju ako motív pre tričká. Tieto tričká sa stali fenoménom po celom svete a nakoniec o Emily vznikli komiksy a knižné romány. V tomto článku vám predstavím tri knihy z vydaných 4 (Čo sa týka Slovenska a Čiech). Stratené dni, Divná a Divnejšia a Temno.


Emily Strange: 13-ročné dievča. Dokáže skákať cez budovy, keď sa jej zachce. Radšej si však zdriemne so svojimi mačkami. Alebo dá dokopy urýchľovač častíc z chuchvalca nitiek, lentiliek a zicheriek. Alebo robí rámus na bicích, gitare či saxofóne. Alebo maľuje špirálovité mačacie graffity v stoke, alebo núti ľudí povedať "mačacie špirály v kanáli" trinásťkrát rýchlo za sebou... a so smiechom ukazuje prstom.

Prvý diel je zaujímavý tým, že Emily stratí pamäť. Kniha je vedená formou denníku, kde nám Emily popíše všetko do detailov. Aby sme predsa boli všetci v obraze. Do sveta Emily sa rýchlo dostanú i tí, čo o Emily predtým nikdy ani len nevedeli, a to práve vďaka tejto knihe.








Emily je šialená vedkyňa. Milovníčka mačiek. Tvorca nástenných malieb. Strojca golemov a golemiek. Je i virtuo-spastická gitaristka. Prešibaná uličníčka. Krotiteľka duchov. Riešiteľka záhad. Páchateľka legendárnych žartíkov. Extrémna odkladačka povinností. Veselá samotárka. Jedinečná osobnosť. A teraz sú tu také DVE!

To znamená, že pripravte sa na dvojitú dávku zábavy ale i problémov. Mať druhé ja možno nebude tak super...








Emily Strange je predurčená, aby sa jedného dňa stala Temným pánom celého vesmíru, pokiaľ sa jej teda bude chcieť pravdaže.

V Emily Strange - Temno preberiete nasledujúce učivá:

1. Základy cestovania v čase
2. Pokročilé špionážne fotografie
3. Začíname s čepcom
4. Pratety v priebehu vekov
5. Úvod do teórie choroboplodných zárodkov
6. Kŕmenie komárich rýb a starostlivosť o ne
7. Základy náuky o čiernom kameni
8. Vyšívanie na pavučiny
9. Historické a súdobé mačky
10. Krátke kvízy
11. Potraviny z 18. storočia
12. Zneškodňovanie rodových nepriateľov
13. Techniky zvládania paralelných vesmírov

Pripravte si teda zošity a perá a riadne si všetko zapíšte. Napríklad i do denníčka.
                                                                                                                                                            
Kým som nezačala pracovať v kníhkupectve ani som nevedela, že o Emily sú knihy. Nech už by kniha vyzerala hocijak prečítala by som si ju s nadšením. No aj tak knihy majú úžasný dizajn. Všetky sú písané formou denníčku, ktorý si vedie Emily a je doplnený (jej) kresbami. Ja osobne som sa dosť nasmiala pri čítaní kníh ale kedže máme každý iný syseľ pre tumor neviem vám zaručiť, že sa budete smiať toľko čo ja. Tí čo Emily majú radi určite vám knihy odporúčam. Tí čo Emily nepoznajú ale sú jej podobní takisto odporúčam. Komu ju neodporúčam? Myslím, že kniha je vhodná pre každého mladého jedinca. Emily má veľmi zvláštny humor preto sa kniha možno nezapáči ľuďom, ktorí čítajú iný žáner ako napríklad romantiku. Ale to je predsa jasné.
Dúfam, že som vás aspoň trošku inšpirovala ku kúpe tejto úžasnej série. Každému milovníkovi Emily nesmie doma chýbať. Tak šup šup. Knihu máte v kníhkupectvách vďaka www.albatrosmedia.sk.

Ak si trúfaš klikni na: www.emilystrange.com








3 komentárov

Emily Strange bola vždy taký môj detský idol! ♥

A teraz k tomu komentáru od teba :)
Som rada že sa ti môj blog zapáčil, aj mne tvoj pretože más super recenzie a dlhé články, čo mám rada :) S HTML pracovať viem keďže som rok (žiaľ) chodila na školu kde som sa to musela naučiť, no na pre seba kódovanie veľa času nemám takže základy šablóny som stiahla a potom si ju len prispôsobila :) Takže ak chceš, napíš mi na fb = Monika Hudová (to by som bola radšej ako na mail) alebo na ten mail = monicaraexo@gmail.com a posnažím sa pomôcť ti :) Čo sa týka komentárov - snažím sa odpovedať na všetky.Komentáre taktiež vždy schválim, aj také v ktorých je kritika, no kruté "hejty" a hnusné nadávky neschvaľujem nikdy. Nie žeby som sebe nechcela robiť hanbu, ale tomu človeku čo ich píše :D

A ty máš taktiež o fanúšičku viac! ^^

Reply

Teraz si ma fakt potešila a strašne moc ďakujem. Ani by som nečakala, že by sa ti môj blog zapáčil. Ozvem sa keď budem doma z práce :) díky.
A jasné je rozdiel kritika a nadávky. I keď ja sa niekedy rada hádam na csfd.cz je to už bežné :D

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥