Knihy - Salemská história sa opakuje

Ahojte netopiere. Dnes vám predstavím ďalšiu knihu, ktorá mňa osobne zaujala. Je pomerne nová, takže možno nie každý o nej počul. Stavím sa však, že každý sa už aspoň raz stretol s dedinou, ktorá nesie názov Salem. Jeden z dôvodov, prečo som sa rozhodla túto knihu prečítať. Túto dedinu obývali čarodejnice a práve Salem je dôležitou súčasťou tejto knihy. Kniha je inšpirovaná skutočnými udalosťami. Hystériu si môžete prečítať v slovenčine vďaka vydavateľstvu Fortuna Libri.



Katherine Howe pochádza z Texasu a momentálne žije so svojim manželom v Novom Anglicku. U nás vyšli iba dve knihy od Katherine a ňou je už žiaľ vypredaná kniha Stratená kniha zo Salemu a Hystéria, ktorá vyšla v novembri roku 2014. Zaujímavosťou je, že Katherine je priamym potomkom troch žien, ktoré boli obvinené z čarodejníctva počas salemských procesov s čarodejnicami - jednu obesili a dve prežili.

Kniha vám ponúka dve hlavné postavy z rôznych období. Prvou hlavnou postavou je Colleen, ktorej príbeh sa odohráva v roku 2012 a druhou je Ann, ktorá žila v roku 1706. Keďže v knihe sú rozprávačmi príbehu práve Colleen a Ann, kapitoly s hlavnými hrdinkami sa striedajú.
Bohužiaľ, tento článok bude v neprospech tejto knihy. Dej obidvoch príbehov, teda príbehov Collen a Ann sa neskutočne vlečie. Veľmi chabé vyhrotené situácie a čím ďalej som v čítaní knihy bola, tým som mala pocit, že to nemá konca. Ak nerátame samozrejme záver príbehu, ktorý už tak trochu záhadný bol, tak nie sú tu žiadne dramatické zvraty, napätie a celkové rozuzlenie deja bolo tak obyčajné až sa mi nechcelo veriť, že to tak proste je. Jednoducho pri tejto knihe som nepociťovala žiadne emócie. Malo to potenciál, bohužiaľ nenaplnilo to moje očakávania. Kedže sa v knihe dokopy nič závratné nestalo, Hystéria sa stáva oddychovou knihou, ktorá však nie je tak významná aby som mala potrebu ju mať doma medzi ostatnými knihami. Cena je 13,90 € (kamenné predajne), čo sa niektorým môže zdať trošku viac za takýto príbeh. Samozrejme je mi jasné, že vydavateľstvo za to nemôže. Oni tú knihu nenapísali. Aj keď pekná tvrdá väzba knihy môže lákať a viem, že to zohráva rolu pri cene knihy.

Kniha určite nebola horibilne zlá, čítala som horšie. Ako som spomenula je to skôr taká oddychovka ak chcete na chvíľu zmeniť žáner. Mňa, ako milovníka takéhoto žánru, to jednoducho sklamalo ale musím na druhej strane pochváliť zaujímavosti na konci knihy.








7 komentárov

Miluji když je knížka o čarodějnicích a když je to podle skutečné události :) Snad na ni někdy narazím a přečtu si ji :) Hezký post!

Reply

No keď si ju prečítaš napíš ako si bola s ňou spokojná (hlavne s rozuzlením), pretože mňa trošku sklamala ale kapitoly s Ann boli celkom zaujímavé. Jednoducho som čakala viac a dostala som menej :)
Ďakujem Adele.

Reply

Tá kniha musí byť dokonalá ♥

http://beingasanmonica.blogspot.com/

Reply

Nemusí ale samozrejme pre teba môže byť. Je to individuálne. Záleží až po prečítaní, no nie? Ja som si myslela, že bude a pre mňa nebola.. Ak si ju prečítaš daj vedieť či teda bola fakt pre teba dokonalá.

Reply
Anonymný mod

Monika, mám presne ten istý názor. Príliš jednoduchá, že tomu nechcem veriť. To máme za to, že sme čakali veľa od nej.

Reply

Uvidíme čo ešte tá Stratená kniha... Hádam bude lepšia.

Reply
Anonymný mod

Uvidíme. Presne.

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥