Knihy - Saeculum

Prinášam vám moju prvú knižnú recenziu.

Saeculum som dostala ako vianočný darček od veľmi dobrej kamarátky. Kniha je v mäkkej väzbe, čo je tak trošku škoda, pretože mnohí dobre vieme, že mäkká väzba je predovšetkým nepraktická a rýchlo sa kniha ničí. Ja to riešim obalom na zošity, ktorý si vždy prispôsobím.

Knihu vydalo vydavateľstvo Fragment.

Kto je vlastne Ursula Poznanski? Moc som toho o nej nevylovila kedže všetko bolo po nemecky a tento jazyk ide mimo mňa. Ursula po ukončení vysokej školy začala študovať japanológiu a venovala sa aj právu. Momentálne býva so svojou rodinou poblíž Viedne.

Ursula píše tak ako detskú literatúru tak i thrillery. U nás boli vydané knihy EREBOS, Päť a už spomínaná kniha Saeculum.

Saeculum sa vám zo začiatku môže zdať, že je to kniha, ktorá nemá čím prekvapiť. Veď už toľko partií mladých ľudí zablúdilo v lese a naháňali ich temné sily zla. Zdanie môže klamať. Saeculum vám prináša veľmi prešpekulovaný dej a má niekoľko zásadných zvratov, ktoré sa neskôr ukážu ako veľmi dôležité pre napínavé pokračovanie deja. Hlavnou postavou je Bastian. Chlapec, ktorý žije životom bifľoša. Študuje medicínu ako jeho otec, avšak okrem toho nemajú nič spoločné.  Bastian nám v knihe ukáže, že vie byť veľmi silnou hlavnou postavou. Predovšetkým rozumnou. Ja osobne som akosi Bastiana nevnímala ani kladne a ani záporne, neskôr ma však prekvapil a venovala som mu väčšiu pozornosť. Veľkým plusom je, že takmer všetky postavy sa počas deja vyvíjajú, menia. Menia svoj charakter a správanie. Koho ste na začiatku mali radi, už v polke knihy sa vám môže priečiť. A samozrejme naopak. Ani ja som sa tomu nevyhla. O napätie nie je núdza. Budete si však naň musieť počkať. Dostaví sa však naozaj v tú správnu chvíľu. Dokonca sa musím priznať, že pri jednej kapitole, mi naozaj tŕpli nohy od strachu a to bolo krásne slnečné ráno. Mám jednoducho veľmi silnú predstavivosť a dovolí mi to knihu vnímať viac ako možno niekto, kto ju až tak bujnú nemá. Na tejto knihe som dosť ocenila, že i keď sú hlavné postavy mladí ľudia, prednosť dostalo napätie pred láskou. Samozrejme čo by to bolo za knihu pre mladých bez štipky citov, avšak nie sú hlavným ťahačom deja.

Kniha je písaná v tretej osobe z pohľadu Bastiana a dievčaťa menom Iris, o ktorom sa samozrejme viac dočítate v knihe.

Čo sa týka obálky knihy, som rada, že ponechali takú aká bola aj v originálnom prevedení. Je temná a pritom tak jednoduchá.

Odporúčam túto knihu? Áno odporúčam každému, kto má rád trošku tej duchariny, thrillery a predovšetkým knihy určené pre mladých.