Otázky - knihy

Najčastejšie otázky (a väčšinou sú i presne také isté) sú ohľadom kníh. Tak prečo nezačať túto rubriku práve knihami?

Začnem teda žánrom, ktorý mi je najbližší. Je to fantasy a krimi. Najviac kníh som prečítala práve tohto žánru ale vôbec sa nebránim ani knihám pre mládež.

Tu je mojich najobľúbenejších 6 (v skutočnosti je ich viac ale ak má kniha viac dielov spojila som to):

1. Trilógia o Mare Dyerovej

Čítala som zatiaľ iba prvé dva diely, pretože tretí ešte len teraz v novembri vyšiel, takže na preklad si počkám ešte. Kniha je o 16-ročnom dievčati menom Mara Dyerová, ktorá ako jediná prežila nehodu, pri ktorej zomreli jej dve kamarátky a priateľ. Mara stále vidí svojich mŕtvych kamarátov a nie len to. Vidí smrť ľudí naokolo iba chvíľu predtým ako sa to stane naozaj.

Túto knihu som najskôr odsúvala bokom a keď som sa k nej konečne dostala bola som ňou úplne pohltená. Hneď ako som začala čítať prvú kapitolu nemohla som sa od knihy odtrhnúť, pretože už hneď na začiatku to bolo mrazivé a temné. Drsné. No a koniec druhého dielu bol taký šok, že nemohla som uveriť a hnevalo ma, že nemôžem si hneď prečítať tretí diel. Knihy plánujem prečítať i v angličtine a určite si ich ešte raz prečítam, keď už budem mať doma všetky tri diely.

2. Škola dobra a zla

Škola dobra a zla je u nás nová kniha, takže druhý diel ešte u nás nie je a posledný diel ohlásil autor len tento mesiac, takže tak ako pri Mare aj tu sa ešte dosť načakám.

Škola dobra a zla je skôr detská kniha ale na to, že je detská je naozaj drsná. Škola dobra a zla je škola, ktorú navštevujú deti, ktoré každé 4 roky unesie riaditeľ školy aby sa stali buď zlými alebo dobrými rozprávkovými hrdinami ako napr. Rapunzel alebo Snehulienka. Do takejto školy sa dostanú aj kamarátky Sophie a Agatha. Sophie vždy túžila byť princeznou a vedela, že dnes bude určite tou, ktorú riaditeľ unesie do Školy dobra. Do Školy dobra sa však dostane Agatha, ktorej každý v dedine predpovedal budúcnosť v Škole zla. Agatha sa snaží dostať Sophie domov, pretože má o ňu strach, avšak Sophie je zaslepená a spraví hocičo aby sa stala princeznou a získala si tak srdce svojho princa. A keď píšem, že hocičo, tak fakt hocičo. Preto je to tak drsné.

3. Séria o Emily Strange

Na obrázku chýba ešte posledná kniha, takže dokopy sú 4. Tieto knihy sú skôr detské ale Emily je proste dievča, ktoré neznáša všetkých a všetko. Okrem teda svojich 4 mačiek.

Je šialená vynálezkyňa a takisto i jej vynálezy sú šialené. V druhom diele napr. vyrobí svoj klon, ktorý ju neskôr chce zabiť. V treťom diele cestuje časom a dostane sa do viktoriánskeho obdobia atď. Štvrtý som ešte nečítala pretože si ho stále šetrím na časy keď už v kníhkupectve robiť nebudem. Ale určite bude super ako ostatné diely. Naozaj som sa na nich nasmiala. Rada by som si to prečítala aj v angličtine, pretože tie jej vtipné hlášky sú určite originál ešte lepšie.





4. Kniha bez názvu (samozrejme od anonyma)

Kniha bez názvu ma najprv zaujala preto, že je bez názvu a i autor je neznámy. No aj tak sa niekto rozhodol tú knihu vydať.

V americkom meste Santa Mondega je najvyššia kriminalita. Nikoho to však netrápi. Netrápi ich ani, že každých 5 rokov sa tu opakuje zatmenie slnka. A navyše pri poslednom zatmení tu začal vyčíňať vrah, ktorý plánuje ďalšiu "akciu" pri takejto príležitosti. Detektív Miles Jensen je doslova posadnutý aby prípad vyriešil a presvedčil skeptických kolegov, že v tomto mestečku ide o sprisahanie síl zla.

Knihu som prečítala len tak na jedno posedenie, a je to zatiaľ najlepšia kniha akú som dostala do daru. Samozrejme ak nerátam tie o dinosauroch.



5. Bez rozlúčky

Obal knihy je dosť výstižný. Zobudíš sa. Dom je prázdny a tvoja rodina zmizla. To ej základ tejto knihy. Dcéra, ktorá sa pohádala s otcom ide nahnevaná spať. Tuším mala vtedy 14. Keď sa však zobudí zistí, že jej rodina zmizla.

Cynthia už ako dospelá ešte stále býva blízko rodičovského domu a jej posadnutosť zistením, prečo jej rodina zmizla a ju nechali tam, ohrozuje jej manželstvo. Neskôr však Cynthia dostane záhadný dar a v jej okolí sa začnú diať veľmi podozrivé udalosti. Cynthia je čím ďalej tým viac presvedčená, že nejde o náhodu a po prvom nájdenom tele je jasné, že jej minulosť je ešte záhadnejšia.

Naozaj mrazivý thriller a to rozuzlenie je jedno z najlepších rozuzlení aké som kedy čítala. Ani od tejto knihy som sa nevedela odtrhnúť a v škole som ju čítala tajne pod lavicou.

6. Pomsta

A dostávam sa k poslednej knihe, do ktorej som nevkladala až tak veľké nádeje ale môj ujo mi ju podával s tým, že neoľutujem. Veru, neoľutovala som.

Keby bol Danny Cartwright požiadal o ruku Beth Wilsonovú o ruku čo len o deň neskôr, neuväznili by ho a neobvinili z vraždy jeho najlepšieho priateľa. A ak sú svedkami obžaloby právnik, obľúbený herec, aristokrat a uznávaný podnikateľ, kto by veril jeho verzii priebehu udalostí?

Ako už názov napovedá Danny sa bude chcieť za toto pomstiť. A ja jednoznačne s ním súhlasím a má moju plnú podporu!





Tak a toto by boli asi moje naj knihy, samozrejme ešte sa to môže zmeniť a môže niečo pribudnúť, pretože všetky knihy sveta som ešte neprečítala. Hádam raz...







2 komentárov

Nepoznám ani jednu.... Zo žiadnou som sa ešte nikdy ani len nestretol..

Reply

Pre teba ako chlapa by boli asi lepšie tie posledné 3 :)

Reply

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥